|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / EBPN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
EBPN
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ergoterapie - biomechanické přístupy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
26 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KFE/CLE2N, KFE/SOPE3
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Je seznámit studenty s teoretickými podklady biomechanického rámce vztahů, navázat na principy biomechaniky, teoreticky připravit studenty k výběru biomechanického a rehabilitačního přístupu na základě objektivních vyšetřovacích metod, seznámit s praktickým využíváním biomechanického rámce vztahů v terapeutické jednotce a při nácviku aktivit všedního dne.
|
Požadavky na studenta
|
Přednáška: Vypracování písemného testu se 75% úspěšností, 80% účast na přednáškách.
Cvičení: 80% účast na cvičeních, ověření praktických dovedností.
|
Obsah
|
Přednášky
1. Přístupy biomechanického rámce vztahů.
2. Vyšetření v rámci biomechanického přístupu.
3. Vyšetření v rámci rehabilitačního přístupu.
4. Použití biomechanického přístupu u vybraných diagnóz.
5. Použití rehabilitačního přístupu u vybraných diagnóz.
6. Biomechanická analýza činnosti.
7. Zhodnocení domácího prostředí.
8. Zhodnocení pracovního prostředí.
9. Úprava domácího prostředí.
10. Úprava pracovního prostředí.
11. Adaptace personálních činností.
12. Adaptace instrumentálních činností.
13. Adaptace pracovních činností.
Cvičení
1. Praktické provádění vyšetřování v rámci biomechanického rámce vztahů.
2. Mobilizace MP kloubů ruky a mobilizace palce.
3. Mobilizace PIP a DIP kloubů ruky.
4. Mobilizace zápěstí.
5. Ošetření měkkých tkání ruky a fascií.
6. Mobilizace ramenního kloubu.
7. Mobilizace loketního kloubu.
8. Ošetření měkkých tkání a fascií v oblasti ramenního kloubu.
9. Praktická aplikace činností patřících do biomechanického rámce vztahů.
10. Analýza úchopové schopnosti ruky.
11. Typy jizev.
12. Péče o jizvu.
13. Základy tejpování pro horní končetinu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Klusoňová, Eva. Ergoterapie v praxi. Vyd. 1. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2011. ISBN 978-80-7013-535-8.
-
Doporučená:
Rychlíková, Eva. Funkční poruchy kloubů končetin : diagnostika a léčba. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0237-1.
-
Doporučená:
Lewit, Karel. Manipulační léčba v myoskeletální medicíně. 4., přeprac. a rozš. vyd. Leipzig : J. A. Barth, 2003. ISBN 3-335-00401-9.
-
Doporučená:
Rychlíková, Eva. Manuální medicína : Vyšetřování, diagnostika, léčení. 1. vyd. Praha : Avicenum, 1987.
-
Doporučená:
Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
-
Doporučená:
Krivošíková, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2699-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
82
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat základní filosofii teorie ergoterapie
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou vyžadovány |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizuje význam biomechanických přístupů v ergoterapeutické praxi |
vysvětlí rozdíly mezi biomechanickým a neurovývojovým přístupem |
vyjmenovuje a zařadí metody podle přístupů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzuje a používá metody na biomechanickém přístupu |
navrhuje vhodný typ terapie |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|