|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / SCHA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
SCHA
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Škola chůze
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty, jakým způsobem vytvořit správné návyky při používání různých typů ortopedických pomůcek určených k lokomoci
|
Požadavky na studenta
|
80% aktivní účast
zápočtový test na 70%
Ověření praktických dovedností.
Kombinovaná zkouška
|
Obsah
|
1. Správný způsob bandážovaní amputačního pahýlu, úloha pahýlového návleku, navlékání protéz a ortéz
2. Stoj s dopomocí, správný způsob vyvážení, cvičení rovnováhy
3. Vertikalizace za pomoci bradel nebo žebřin
4. Nácvik typů chůze s podpažními berlemi, s francouzskými berlemi, s vycházkovou holí
5. Překonání terénních nerovností, nácvik používání nájezdů, zvedacích plošin a výtahů, nastupování do dopravních prostředků.
6. Nácvik pádů a vstávání s pomůckou
7. Hygiena při používání ortopedické pomůcky
8. Základní péče o pomůcku. Užitná doba pomůcky
9. Nejčastější závady a jejich odstranění
10. Doplnění vhodnými kompenzačními pomůckami
11. Vybavení bezbariérového bytu, způsob odstraňování architektonických bariér.
12. Zápočty
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
MAY, B., J. Amputations and prosthetics. Philadelphia:Davis company.
-
Doporučená:
DAUBER, Wolfgang. Feneisův obrazový slovník anatomie: obsahuje na 8000 odborných anatomických pojmů a na 800 vyobrazení.. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1456-1.
-
Doporučená:
Brinckmann, Paul; Frobin, W.; Leivseth, Gunnar. Musculoskeletal biomechanics. Stuttgart ; Thieme, 2002. ISBN 3-13-130051-5.
-
Doporučená:
FOPTO. Ortopedická protetika.
-
Doporučená:
HINGST,W., HEIM, S. Protetika. FOPTO, 2003.
-
Doporučená:
Video-materiály ze Sherbrook University (Canada)
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
33
|
Celkem
|
83
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyjmenovat všechny kosti, klouby, svaly, nervový systém podrobně je popsat a charakterizovat dle funkce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
poznat a ukázat na modelu či preparátu jednotlivé svaly, kosti, klouby a nervový systém |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat jednotlivé typy ortoticko-protetických pomůcek určených k lokomoci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat způsob lokomoce klienta |
vybrat vhodnou pomůcku, typy pomocných prostředků a separátorů |
pod vedením edukovat klienta o prevenci před otlačením a připravit jej na řešení krizových situací |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|