|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / UMN2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
UMN2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Úvod do metodik na neur. podkladě 2.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
53 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty se základy metodik pracujících na neurovývojovém podkladě, jejich neurofyziologickými principy, významnými teoriemi a paradigmaty. Praktickou výukou a ukázkami speciálních technik vybavit dovednostmi pro využití v konkrétních indikačních oblastech.
|
Požadavky na studenta
|
účast na cvičení 80%
Zkoušení praktických dovedností
ústní zkouška
|
Obsah
|
1. Dynamická Neuromusculární Stabilizace
2. Propriceptivní Neuromusculární Facilitace
3. Metoda dle R. Brunkow
4. Akrální koaktivační Terapie ACT. Hodnocení a nácvik pohybových vzorů i vzdáleným přístupem - online.
5. Metoda L. Mojžíšové
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Špringrová, Ingrid. Akrální koaktivační terapie : vycházející ze základních principů metody Roswithy Brunkow. Vyd. 1. [Čelákovice] : Rehaspring, 2011. ISBN 978-80-260-0912-2.
-
Doporučená:
Špringrová, Ingrid. Akrální vzpěrná cvičení pro napřímená záda. 3., doplněné vydání. 2016. ISBN 978-80-906440-0-7.
-
Doporučená:
Špringrová, Ingrid. Akrální vzpěrná cvičení pro napřímená záda u kojenců a dětí : průvodce cvičením ACT. Vydání první. 2015. ISBN 978-80-260-8264-4.
-
Doporučená:
SHUMWAY-COOK, Anne a WOOLLACOTT, Marjorie H. Motor control: translating research into clinical practice.. 3rd ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins, 2007. ISBN 0-7817-6691-5.
-
Doporučená:
Adler, Susan S.; Beckers, Dominiek; Buck, Math. PNF in practice : an illustrated guide. 3rd ed. Heidelberg : Springer, 2008. ISBN 978-3-540-73901-2.
-
Doporučená:
Holubářová, Jiřina; Pavlů, Dagmar. Proprioceptivní neuromuskulární facilitace. 1. část. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1294-2.
-
Doporučená:
Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
-
Doporučená:
Pavlů, Dagmar. Speciální fyzioterapeutické koncepty a metody I. : koncepty a metody spočívající převážně na neurofyziologické bázi. 2., opr. vyd. Brno : CERM, 2003. ISBN 80-7204-312-9.
-
Doporučená:
Králíček, Petr. Úvod do speciální neurofyziologie. 3., přeprac. a rozš. vyd. Praha : Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-618-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
11
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
20
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
22
|
Celkem
|
53
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
klasifikovat jednotlivá paradigmata metod na neurovývojovém podkladě |
charakterizovat jejich využití v terapii u různých indikační oblastí |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
hodnotit výsledky |
preferovat nejvhodnější typ pohybové aktivity a edukuje pacienta/ rodinu k aktivní účasti na léčbě.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat jednotlivé metody na neurovývojovém podkladě |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
na základě speciálních vyšetření správně vybrat a prakticky aplikovat jednotlivé základní techniky metodik na neurovývojovém podkladě. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|