Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do četby odborných francouzských textů z oblasti humanitních věd, především filosofie, religionistiky, estetiky a historie. Aktivovat jejich dosavadní znalosti francouzského jazyka a upevnit je četbou méně náročných odborných textů, na nichž si student osvojí základní odbornou francouzskou terminologii humanitních věd. Připravit studenty k úspěšnému zvládnutí předmětu KFI/FOH.
|
Požadavky na studenta
|
Ústní a písemná prezentace na seminářích. Písemný test.
|
Obsah
|
Náplní seminářů je četba méně náročných odborných textů ve francouzském jazyce. Řízená četba je zaměřena na osvojení základní odborné terminologie a upevňuje porozumění větné struktuře a běžným gramatickým jevům. Práce s textem probíhá v češtině, studenti jsou však vedeni ke schopnosti prezentovat hlavní teze textu ve francouzském jazyce. Seznam konkrétních textů je zveřejněn na Coursewaru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Kurz má založenou skupinu/třídu v systému Google Classroom.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Sylvie Mesure. Individus et ensembles dans la méthodologie diltheyenne des sciences sociales. Revue international de philosophie. Volume 57. N°226. 2003.
-
Doporučená:
Jean Grondin. La solution de Dilthey au probleme du relativisme historique. Revue internationale de philosophie. Volume 57. N°226. 2003.
-
Doporučená:
Richard Glauser. Le probleme du mal dans la philosophie analytique de la religion. Revue internationale de philosophie. Volume 57. N°225. 2003.
-
Doporučená:
Michel Bourdeau. Présentation: intuitionnisme et philosophie. Revue internationale de philosophie. Volume 58. N°230. 2004.
-
Doporučená:
Michel Bourdeau. Ryle et la Phénoménologie. Revue internationale de philosophie. Volume 57. N°223. 2003.
-
Doporučená:
François Latraverse. Signe, proposition, situation: éléments pour une lecture du Tractatus logico-philosophicus. Revue internationale de philosophie. Volume 56. N°219. 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
33
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
5
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpokládá se středně pokročilá znalost jazyka (B1) |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti budou schopni orientovat se v méně náročných francouzských textech z oblasti humanitních věd. Budou obeznámeni se základní francouzskou terminologií svého odborného zaměření a budou umět shrnout hlavní teze čteného textu ve francouzském jazyce. Budou připraveni pro další studium odborného francouzského jazyka v rámci předmětu KFI/FOH |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
|