|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFI / PV2HB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFI
/
PV2HB
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Přístupy k dějinám výtvarného umění 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
3
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz obsahově navazuje na předmět Přístupy k dějinám umění 1. Jeho cílem je představení dalších metodických přístupů a různých praktických aspektů uměleckohistorické na příkladech umění raného novověku a moderní doby. Tématy seminářů budou v návaznosti na přednášky texty zaměřené na muzeologii, znalectví, kulturní historii, mecenát, teorii památkové péče a nové přístupy související s výzkumem moderního umění. Součástí kurzu je exkurze zaměřená na raně novověké a moderní umění.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní účast na semináři, vypracování seminární práce, písemná zkouška z probraných témat
|
Obsah
|
1. Mecenát jako uměleckohistorické téma
2. Proměny funkce uměleckých zakázek a jejich význam
3. Literární tvorba umělců a vlastní životopisy
4. Dějiny umění a muzeologie první renesanční obrazárny; veřejná muzea
5. Nová kulturní historie, kulturní antropolgfie raně novověké Itálie
6. Kulturní historie ve střední Evropě
7. Znalecké přístupy v dějinách umění
8. Dějiny umění a teorie restaurování
9. Socio-ekonomické dějiny umění, vznik uměleckého trhu
10. Výtvarné umění a politika
11. Umělecká Kritika
12. Otázka, co je to umění v souvislosti s novými uměleckými směry v 1. polovině 20. století
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studenti mají k dispozici oporu ve formě skupiny/týmu v rámci systému Microsoft Teams.
Studentům jsou dostupné všechny aktuální informace ke kurzu (termíny, materiály či odkazy na ně) na stránce předmětu v Courseware.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Blažíček, Oldřich J. Dějiny českého výtvarného umění. Díl 2., část 2., Od počátků renesance do závěru baroka. Praha : Academia, 1989. ISBN 80-200-0069-0.
-
Základní:
Burke, Peter. Variety kulturních dějin. 1. vyd. Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury, 2006. ISBN 80-7325-081-0.
-
Doporučená:
Golding, John. Cesty k abstraktnímu umění : Mondrian, Malevič, Kandinskij, Pollock, Newman, Rothko a Still. Vyd. 1. Brno : Barrister & Principal, 2003. ISBN 80-86598-48-9.
-
Doporučená:
Gombrich, E. H. Příběh umění. Praha, 1989.
-
Doporučená:
Gombrich, E. H. The uses of images : studies in the social funktion of art and visual communication. London : Phaidon, 1999. ISBN 0-7148-3969-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
8
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v evropských kulturních dějinách |
ovládat cizí jazyk (angličtina, min B1) |
mít přehled o hlavních tématech uměleckohistorického výzkumu v oblasti středověkého a renesančního umění |
dokázat rozlišit a charakterizovat různé metodické přístupy |
rozumět základní terminologii |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
interpretovat informace |
rozumět odbornému textu |
pracovat s informačními databázemi |
rozpoznat jednotlivá období dějin výtvarného umění |
dokázat analyzovat umělecké dílo pomocí různých přístupů |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
mít přehled o hlavních tématech uměleckohistorického výzkumu v oblasti raně novověkého a moderního umění |
dokázat rozlišit a charakterizovat různé metodické přístupy |
ovládat základní terminologii daného oboru |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
rozpoznat jednotlivá období dějin výtvarného umění |
dokázat analyzovat umělecké dílo pomocí různých přístupů |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|