|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFI / RPH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFI
/
RPH
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ruština pro humanistiku - úvod
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
5
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do četby odborných ruských textů z oblasti humanitních věd, především filosofie, religionistiky, estetiky a historie. Aktivovat jejich dosavadní znalosti ruského jazyka a upevnit je četbou méně náročných odborných textů, na nichž si student osvojí základní odbornou ruskou terminologii humanitních věd. Připravit studenty k úspěšnému zvládnutí předmětu KFI/ROH.
|
Požadavky na studenta
|
Ústní a písemná prezentace na seminářích. Písemný test.
|
Obsah
|
Náplní seminářů je četba méně náročných odborných textů v ruském jazyce. Řízená četba je zaměřena na osvojení základní odborné terminologie a upevňuje porozumění větné struktuře a běžným gramatickým jevům. Práce s textem probíhá v češtině, studenti jsou však vedeni ke schopnosti prezentovat hlavní teze textu v ruském jazyce. Seznam konkrétních textů je zveřejněn na Coursewaru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studenti mají k dispozici oporu ve formě skupiny/týmu v rámci systému Microsoft Teams.
Studentům jsou dostupné všechny aktuální informace ke kurzu (termíny, materiály či odkazy na ně) na stránce předmětu v Courseware.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Seminární texty budou zveřejněny před začátkem semestru.
-
Rozšiřující:
Losskij, Nikolaj Onufrijevič. Dějiny ruské filosofie. Velehrad : Refugium Velehrad-Roma, 2004. ISBN 80-86715-26-4.
-
Rozšiřující:
Kononěnko, Boris Ivanovič. Kuľtura. Civilizacija. Rossija. Moskva : Ščit-M, 2003. ISBN 5-93-004-137-7.
-
Rozšiřující:
Losev, A. F. Mif - Čislo - Suščnosť. Mysľ..
-
Doporučená:
Čítanka textů humanitního zaměření v ruštině.
-
Doporučená:
Jakovenko, Boris. Istoria russkoj filosofiji. Moskva : Izdateľstvo Respublika, 2003. ISBN 5-250-01857-2.
-
Doporučená:
Čára, Vladimír; Balcar, Milan,; Ladmanová, Jarmila. Ruská mluvnice pro střední školy. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1996. ISBN 80-04-24891-8.
-
Doporučená:
WWW
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
23
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit základy gramatiky daného jazyka na úrovni středně pokročilé znalosti jazyka (B1) |
využít pro vyjádření základní slovní zásobu jazyka na úrovni středně pokročilé znalosti (B1) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vyjádřit se a dorozumět se v základních životních situacích ve vyučovaném jazyce na úrovni B1 |
využít informační technologie pro vyjádření v cizím jazyce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit základní ruskou terminologii svého odborného zaměření |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zformulovat základní myšlenky v méně náročných textech z oblasti humanitních věd |
shrnout základní teze čteného textu v ruském jazyce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|