|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFU / AMUS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFU
/
AMUS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Mezinárodní účetní systémy v angličtině
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KFU/AMU a KFU/MU a KFU/MUS
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s celosvětově akceptovanými a vyžadovanými standardy IAS/IFRS a US GAAP, seznámit studenty s jejich východisky, metodami a nástroji a naučit je využívat v praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Předpokladem pro prokázání získaných kompetencí je
A) v rámci zápočtu:
1) vypracování řešení příkladů a případových studií včetně teoretických otázek. Řešení příkladů a případových studií bude prezentováno na cvičení a odevzdáno písemnou formou.
2) splnění podmínek zápočtového testu, max. 30 bodů, min. 20 bodů.
B) v rámci zkoušky:
1) získání minimálně 70 (ze 100 možných) bodů v písemném zkouškovém testu (s 60minutovým limitem),
100 - 90 = výborně,
89 - 80 = velmi dobře,
79 - 70 = dobře.
2) prověření znalostí při ústní zkoušce.
V rámci požadavků na studenty může dojít ke změnám s ohledem na epidemiologickou situaci.
|
Obsah
|
- Úvod do účetních systémů - Harmonizace a standardizace účetnictví, definice a význam IFRS for SME - Výklad koncepčního rámce - I. část, - Výklad koncepčního rámce - II. část, koncepce a základní zásady IFRS for SME - Dlouhodobý majetek a jeho zobrazení v účetnictví, pojetí dl. majetku dle IFRS for SME - Zásoby, řešení zásob dle IFRS for SME - Peníze, peněžní ekvivatelnty, pohledávky, finanční majetek, investice ? pojetí dle IAS/IFRS a IFRS for SME - Vlastní kapitál, pojetí vlastního kapitálu dle IFRS for SME - Závazky, rezervy, podmíněné závazky a podmíněná aktiva , pojetí dle IAS/IFRS a IFRS for SME - Výnosy a náklady v pojetí IAS/IFRS a IFRS for SME - Účetní závěrka dle IAS/IFRS, sestavení účetní závěrky dle IFRS for SME, mezitímní účetní výkaznictví - Zveřejňování informací o spřízněných stranách, změny v účetních odhadech, zásadní chyby a změny v účetní politice, události po datu rozvahy, řešení přijatá dle IFRS for SME - Konsolidovaná účetní závěrka dle IAS/IFRS a IFRS for SME.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
25
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
187
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
pro zdárné absolvování předmětu je důležitá znalost účetního výkaznictví dle právních předpisů ČR, tzn. základní principy a techniky účtování, dále oceňování, účtování a vykazování hlavních položek výkazů a sestavování výkazů samotných |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student je schopen: - definovat povinnost vést účetní výkaznictví dle IAS/IFRS a IFRS for SME, - popsat strukturu IAS/IFRS a IFRS for SME, vymezit způsob jejich tvorby, - definovat problematiky, na které se zaměřují jednotlivé standardy resp. oddíly, - formulovat přístupy a metody oceňování, účtování a vykazování jednotlivých položek účetních výkazů, - vyhodnotit správnost oceňování, účtování a vykazování dle IAS/IFRS, IFRS for SME a US GAAP, - vymezit rozdílnost IAS/IFRS, IFRS for SME od účetního systému vedeného dle českých právních norem a od účetního systému US GAAP, - dokázat použít získané znalosti při účtování a vykazování v podnikatelském subjektu, resp. při sestavování účetní závěrky podnikatelského subjektu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Dokáže prezentovat data z účetních výkazů sestavených dle mezinárodních účetních systémů, je si vědom vlivu odlišností na výsledky finanční analýzy.
Dokáže predikovat vývoj národního účetního systému, resp. stupeň harmonizace směrem k mezinárodním účetním systémům. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|