|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGE / GPK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGE
/
GPK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Geografie Plzeňského kraje
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
89 / -
|
0 / -
|
20 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout základní geografické informace o Plzeňském kraji, vysvětlit na příkladech hlavní geografické zákonitosti a složité vazby mezi jeho přírodní a společenskou sférou. Zhodnotit prírodní a aktuální socioekonomické procesy z pohledu geografického potecniálu, rizik, regionálního rozvoje oblasti.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné splnění podmínek testu (alespoň 70% úspěšnost - hodnocení dobře, 80% úspěšnost - hodnocení velmi dobře, 90% úspěšnost - hodnocení výborně). Student může test dvakrát opakovat.
Vypracování seminárního úkolu.
|
Obsah
|
Plzeňský kraj - základní údaje, zdroje informací o Plzeňském kraji, obyvatelstvo a osídlení
Přírodní potenciál Plzeňského kraje (surovinový potenciál, půdy, vodní zdroje, klimatické podmínky, zdroje energie)
Limity rozvoje Plzeňského kraje (environmentální rizika, limity využití, ochrana území)
CHKO Brdy
Zemědělství Plzeňského kraje
Venkovské oblasti Plzeňského kraje (jejich funkce a využití), metropolitní region Plzeň versus periferní regiony Plzeňského kraje
Sekundární a terciární sféra Plzeňského kraje
Zásady územního rozvoje Plzeňského kraje
Strategie regionálního rozvoje Plzeňského kraje
Strukturální fondy EU na území Plzeňského kraje
Přeshraniční spolupráce a přeshraniční rozvoj na území Plzeňského kraje
Zakončení kurzu, hodnocení zápočtových prací
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PaedDr. Alena Matušková, CSc. (100%),
-
Přednášející:
Doc. PaedDr. Jaroslav Dokoupil, Ph.D. (100%),
Mgr. Martin Kebza (100%),
Doc. RNDr. Jan Kopp, Ph.D. (100%),
Doc. PaedDr. Alena Matušková, CSc. (100%),
RNDr. David Vogt, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Digitální atlas socioekonomických aktivit Plzeňského kraje
(MATUŠKOVÁ, Alena; NOVOTNÁ, Marie; ROUSOVÁ, Magdalena)
-
Základní:
Program rozvoje Plzeňského kraje 2014+. 2013.
-
Základní:
Dokoupil, Matušková. Rozvojový potenciál Plzeňského kraje. Plzeň, 2005.
-
Rozšiřující:
Program rozvoje města Plzně. Útvar koncepce a rozvoje města Plzně, 2004.
-
Rozšiřující:
Chochole, E. Urbanistická a funkční struktura města Plzeň. 1995.
-
Doporučená:
Jeřábek, Milan; Dokoupil, Jaroslav; Havlíček, Tomáš. České pohraničí - bariéra nebo prostor zprostředkování?. Vyd. 1. Praha : Academia, 2004. ISBN 80-200-1051-3.
-
Doporučená:
Dokoupil, Jaroslav. Euroregion Šumava/Bayerischer Wald-Unterer Inn/Mühlviertel. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2012. ISBN 978-80-7380-404-6.
-
Doporučená:
Geografie města Plzně.
-
Doporučená:
Geoportál Plzeňského kraje
-
Doporučená:
Matušková, Alena. Historisch-demografischer Überblick über die Regionen Domažlice und Tachov. In: Der Einfluss der tschechisch-bayerischen Grenze auf die natürlichen und die sozioökonomischen Systeme. Plzeň: Západočeská univerzita, 2013. ISBN 978-80261-0262-5.
-
Doporučená:
Národní geoportál INSPIRE
-
Doporučená:
Oficiální internetové stránky Českého statistického úřadu
-
Doporučená:
Dudák, Vladislav. Plzeňsko : příroda, historie, život. [Praha ] : Baset, 2008. ISBN 978-80-7340-100-9.
-
Doporučená:
RRA PK. Regionální inovační strategie Plzeňského kraje. on-line. Plzeň, 2020.
-
Doporučená:
Dokoupil, Jaroslav; Kopp, Jan. Vliv hranice na přírodní a socioekonomické prostředí česko-bavorského pohraničí. Vyd. 1. Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2011. ISBN 978-80-261-0089-8.
-
Doporučená:
Dokoupil, Jaroslav. Wirtschaftliche Struktur und Entwicklung des Stadt Regions Pilsen und der marginalen Gebiete im Bezirk Pilsen. Revija za geografijo ISSN 1854-665X Letn. 1, št. 2. 2006.
-
Doporučená:
Základní tendence demografického, sociálního a ekonomického vývoje Plzeňského. Plzeň, 2013.
-
Doporučená:
Baštová, Magdalena. Změna odvětvové struktury průmyslu města Plzně po roce 1989. Miscellanea geographica Universitatis Bohemiae occ. 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Žádné |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
zvládat terminologicky učivo |
znát zdroje statistických dat o Plzeňském kraji |
znát základní odbornou geografickou literaturu o Plzeňském kraji, běžně a s porozuměním s ní pracovat |
získat přehled o přírodních podmínkách, potenciálu a rizicích, obyvatelstvu, hospodářství, územním rozvoji Plzeňského kraje a o přeshraniční spolupráci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
pracovat s různými mapami Plzeňského kraje, včetně digitálních
|
znát statistická data o Plzeňském kraji zpracovávat, analyzovat a vyvozovat potřebné výsledky
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s demonstrací, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
|
|
|
|