|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGE / SRGV2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGE
/
SRGV2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Samostatná terénní praxe 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
20 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Umožnit studentům zapojit se do vědeckovýzkumné činnosti katedry a prakticky tak porozumět výzkumným aktivitám. Vysvětlit, jak získávat data přímo v terénu, naučit studenty zpracovat získaná data vhodnými analyticko-syntetickými metodami a vyhodnotit výsledky. Cílem je rozvinout ve studentovi samostatnou, ale i týmovou práci.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění zadaných samostatných úkolů a zpracování požadovaných výstupů.
|
Obsah
|
Studenti budou zapojeni do řešení výzkumných projektů na KGE. V závislosti na řešených problémech budou využívat následující metody výzkumu: sběr dat, jejich zpracování pomocí analytických nástrojů, písemná či ústní prezentace výstupů z praxe.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici Manuál pro samostatné praxe, obsahující metodické návody s elektronickými odkazy a příklady řešení.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
Burt, James E.; Barber, Gerald M.; Rigby, David L. Elementary statistics for geographers. 3rd ed. New York : Guilford Press, 2009. ISBN 978-1-57230-484-0.
-
Rozšiřující:
Strahler, Alan H.; Strahler, Arthur Newell. Laboratory manual for physical geography. Hoboken : John Wiley & Sons, 2004. ISBN 0-471-47670-6.
-
Doporučená:
Matušková, Alena; Červený, Pavel. Cvičení ze statistických a grafických metod pro geografy. Plzeň : Západočeská univerzita, 2003. ISBN 80-7082-961-3.
-
Doporučená:
Kopp, Jan. Nauka o krajině a životním prostředí : cvičení. Plzeň : Západočeská univerzita, 2005. ISBN 80-7043-311-6.
-
Doporučená:
Hendl, Jan. Přehled statistických metod : analýza a metaanalýza dat. 3., přeprac. vyd. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-482-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
14
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
4
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zná základy geografie na úrovni absolventa střední školy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pracovat samostatně v krajině |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vhodně vybrat potřebné analyticko-syntetické metody zpracování dat |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
získávat samostatně primární i sekundární data a informace z různých zdrojů |
použít vhodně potřebné analyticko-syntetické metody zpracování dat |
využít získané praktické zkušenosti při studiu geografického problému |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Výstupní projekt, |
Kolokvium, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Kolokvium, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|