|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / APR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
APR
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Akademické psaní v ruštině
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s akademickým psaním. Zlepšovat jejich písemné vyjadřovací schopnosti s cílem dlouhodobě rozvíjet především schopnosti nutné pro psaní vědecky orientované práce. Vybavit studenty kompetencemi pro postižení obsahu textu vlastními slovy, naučit je psát poznámky a zápisy ze čteného/slyšeného textu, excerpovat, dále vytvořit koncept, recenzi, písemnou žádost a jiné formy psaného textu. Uvést studenty do do problematiky výstavby seminární práce.
Důraz je kladen na samostatnou prací studentů, která bude pravidelně kontrolována a konzultována i s budoucími vedoucími jejich bakalářských prací.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: písemná práce v hodině, seminární práce
|
Obsah
|
Základ akademického psaní: volba tématu a rešerše literatury
Struktura písemné práce: členění referátu a seminární práce
Poznámky, odkazy, citace
Jazykové stylistické struktury vědckého psaní
Tvorba konkrétních textů: žádost, životopis, motivační dopis/ zápis přednášky, písemný referát/ seznam literatury k seminární práci
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Liška, Václav. Diplomová (seminární, bakalářská, absolventská) práce : zpracování a obhajoba. 2. vyd. Praha : Ivo Ulrych - Růžičkův statek, 2003. ISBN 80-86579-11-5.
-
Základní:
Graudina, L. K.; Širjajev, Je. N. Kul'tura russkoj reči : učebnik dlja vuzov. Moskva : Norma, 2004. ISBN 5-89123-186-7.
-
Základní:
Navrátil, Alois. Tvořivé psaní v ruštině. 1. vyd. Plzeň : ZČU, 2000. ISBN 80-7082-666-5.
-
Rozšiřující:
Dočekalová, Markéta. Tvůrčí psaní v otázkách a odpovědích : 300 nejčastějších otázek. První vydání. 2014. ISBN 978-80-247-4734-7.
-
Doporučená:
Svincova, I. Ju. Kul´tura russkoj reči i praktičeskaja stilistika russkogo jazyka. Hradec Králové, 2004. ISBN 80-7041-378-6.
-
Doporučená:
Kozhina, M.N. Razvitije naučnou stilja v aspekte funkcionirovanija jazykových jedinic različnych urovnej. Perm, 1994.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
jmenovat funkční styly |
teoreticky rozlišit základní rysy funkčních stylů |
popsat morfologický systém ruského jazyka |
popsat strukturu ruské věty a porovnat ji s větou českou |
charakterizovat způsoby obohacování slovní zásoby |
teoreticky rozlišit základní znaky mluveného a psaného projevu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
porozumět rusky psanému či pronesenému výkladu z oblasti stylistiky |
korektně postihnout sdělení psaných i mluvených (autentických i didaktizovaných) textů v ruštině a důležité informace, které podávají |
porozumět delšímu souvislému psanému i mluvenému autentickému textu v ruštině a vytvořit k němu glosář s klíčovými pojmy |
komunikovat v ruštině na úrovni B2 dle SERR |
přiřadit rusky psaný text s typickými znaky určitého funkčního stylu správně k danému funkčnímu stylu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
podrobně teoreticky charakterizovat odborný styl |
popsat znaky odborného styly na příkladech odborných textů a identifikovat je v nich |
kriticky zhodnotit různé typy odborných textů z hlediska struktury |
kriticky zhodnotit a porovnat funkci různých typů odborných textů |
kriticky zhodnotit a porovnat různé typy odborných textů z hlediska obsahu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
sestavit žádost, motivační dopis |
vytvořit koncept odborného textu a jeho resumé |
sestavit písemný referát |
sestavit recenzi |
analyzovat různé typy odborných textů |
aplikovat teoretické znalosti z oblasti stylistiky při tvorbě vlastních odborných textů různých typů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Prezentace práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
|
|
|
|