|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / JCN2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
JCN2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Jazyková cvičení v němčině 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KGS/JC2N
|
Vyloučené předměty
|
KAG/KC2N
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit studentům rozsáhle aktuální německé texty (psané současným jazykem) k tématům dnešní společnosti v německy mluvících zemích, v Evropě a ve světě. Rozvíjet na základě práce s těmito texty receptivní i produktivní dovednosti studentů v oblasti poslechu a mluvení, rozšířit jejich slovní zásobu k probíraným tématům. Ve výuce se klade důraz na kvalitní, pohotový a jazykově správný ústní projev.
Kurz je veden rodilým mluvčím (předpokládaná vstupní znalost - středně pokročilí až pokročilí).
|
Požadavky na studenta
|
Kombinovaný zápočet: individuální prezentace, písemná seminární práce.
|
Obsah
|
Zvolené autentické texty a probíraná témata se týkají následujících oblastí současného společenského života v německy mluvících zemích:
- charakteristiky interkulturních česko-německých rozdílů
- domov, Evropa, svět
- lidská společnost a její současné problémy
- globalizovaný svět a jeho problémy
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Orth-Chambah, Jutta; Perlmann-Balme, Michaela; Schwalb, Susanne. Abschlusskurs : Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. Max Hueber Verlag, Ismaning, 2000.
-
Doporučená:
Perlmann-Balme, Michaela; Schwalb, Susanne. EM Hauptkurs : Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. 2. Aufl. Ismaning : Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 3-19-011600-3.
-
Doporučená:
Schumann, Johannes. Mittelstufe Deutsch. Ismaning ; Verlag für Deutsch, 1985. ISBN 3-88532-270-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
27
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zvládat jevy jazykového systému německého jazyka na úrovni B2 dle SERR |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
porotzumět hlavním myšlenkám náročnějších textů na konkrétní i abstraktní témata v německém jazyce |
vést diskusi v němčině na jemu dobře známá témata týkající se studovaného oboru a obecných reálií německy mluvících zemí |
vést plynule a aktivně rozhovor v německém jazyce s rodilým mluvčím |
vytvářet v ústním (příp. písemném) projevu srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat v německém jazyce |
vysvětlit v němčině své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
bezpečně ovládat jazykový systém němčiny na úrovni B2 dle SERR |
identifikovat nedostatky vlastních projevů v němčině a za využití získaných znalostí je korigovat |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
porozumět hlavním myšlenám složitých textů v němčině - zejm. na abstraktní témata |
porozumět odborně vedeným diskusím v němčině na témata ze studovaného oboru a zapojit se do nich |
vytvářet mluvené i psané srozumitelné a podrobné projevy v němčině na širokou škálu témat |
vyjádřit své stanovisko v němčině na aktuální, odborný problém s uvedením výhod a nevýhod různých navrhovaných možností |
v diskusi srozumitelně a jasně v německém jazyce argumentovat, dokládat svůj názor a přesvědčovat o něm |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Test, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|