|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / NKS1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
NKS1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Němčina pro kulturní studia 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAG/NKS1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s vybranými texty z oblasti humanitních a sociálních věd, se zvláštním zřetelem k problematice kulturních studií. Naučit studenty analyzovat obecný i odborný jazyk a poznávat lingvistické zvláštnosti cizojazyčného vyjadřování, a to nejen v rovině morfologické a syntaktické, nýbrž především v rovině sémantické. Zvláštní pozornost věnovat formální i pojmové analýze terminologických pojmenování a ekvivalentním vyjádřením v rodném jazyce. Na základě obsahů vybraných textů uvést studenty do problematiky současných tendencí společenského a kulturního života v německy mluvících zemích.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: ústní prezentace referátu, souhrnný písemný test.
|
Obsah
|
Výuka je zaměřena na práci s konkrétními německými texty k tématům:
- multilingvismus v Evropě
- život, studium a práce v Evropě
- interkulturní rozdíly
- člověk a sociální okolí
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Buscha, Joachim. Grammatik in Feldern : ein Lehr- und Übungsbuch für Fortgeschrittene. 1. Aufl. Ismaning : Verlag für Deutsch, 1998. ISBN 3-88532-681-7.
-
Základní:
HERINGER, H. J.:. Interkulturelle Kommunikation. UTB, 2004. ISBN 3-8252-2550-X.
-
Základní:
Krajewski-Markiewicz, Renata. Mit Deutsch in Europa:studieren-arbeiten-leben. Plzeň, 2008. ISBN 80-7238-359-0.
-
Rozšiřující:
BRINKER, K. Linguistische Textanalyse. Erich Schmidt Verlag: Berlin, 2001.
-
Doporučená:
Willkop, Eva-Maria. Auf neuen Wegen : Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe und Oberstufe. 1. Aufl. Ismaning : Max Hueber, 2003. ISBN 3-19-001640-2.
-
Doporučená:
KUMBIER, D.; SCHULZ VON THUN, F. Interkulturelle Kommunikation. Methoden, Modelle, Beispiele.. Rohwolt, 2006. ISBN 3499620960.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
37
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpoládaná vstupní znalost B2 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti jsou schopni - číst a reprodukovat německé obecné i odborné texty - analyzovat především v rovině sémantické zvláštnosti vyjadřování v německém jazyce - diskutovat o tématech probíraných textů - vyjadřovat svá stanoviska a argumentovat |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|