|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / RCRL5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
RCRL5
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ruština pro cestovní ruch a lázeňství 5
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KSJ/RCRL5
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Získat přehled o nejdůležitějších mezinárodních organizacích v oblasti cestovního ruchu a lázeňství, budou obeznámeni s koncepcí rozvoje cestovního ruchu v ČR a RF. Součástí programu bude poskytnutí informací o projevech globalizace a integrace v daném odvětví národního hospodářství. Posluchači se budou zabývat současnou problematikou rozvoje cestovního ruchu na území ČR a RF. Bude pojednáno o nových trendech v oblasti cestovního ruchu, lázeňství a wellness. Zvláštní pozornost bude věnována osvojení pravidel sociální komunikace a výraznému posílení řečových dovedností při současném zohlednění specifik odborného projevu. Kurz bude veden v ruském jazyce.
|
Požadavky na studenta
|
1. Pravidelné plnění průběžně zadávaných úkolů. Jejich zpracování bude mít jak ústní, tak i písemnou
podobu.
2. Splnění průběžného testu s limitem úspěšnosti 70%.
3. Zkouška na konci semestru obsahuje písemnou a ústní část.
Písemná část: seminární práce odborného zaměření. Témata budou zveřejněna v 1. týdnu semestru.
Ústní část: práce s autentickým odborným textem a pohovor na probíraná témata.
|
Obsah
|
Mezinárodní organizace cestovního ruchu. Projevy globalizace a integrace v cestovním ruchu. Koncepce státní politiky rozvoje cestovního ruchu v ČR a RF. Právní úprava vztahů v cestovním ruchu. Aktuální problémy rozvoje cestovního ruchu. Aktuální projekty na podporu cestovního ruchu ve světě, v ČR a RF. Rozvoj cestovního ruchu ve vybraných regionech a místech. Všeobecné obchodní podmínky, ceny služeb. Udržitelný rozvoj cestovního ruchu. Pravidla sociální komunikace - o čem (ne)lze hovořit s Rusy. Ozdravné programy v cestovním ruchu a lázeňství. Rehabilitační a lázeňská sanatoria. Druhy lázeňských pobytů. Trendy lázeňství a wellness.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Koncepce státní politiky cestovního ruchu v ČR na období 2007 - 2013..
-
Základní:
Programma "Razvitije vnutrennego i vjezdnogo turizma v Rossijskoj Federaciji ( 2011 - 2018 ) gody.".
-
Základní:
BABKIN, Alexej Viktorovič. Speciaľnyje vidy turizma. Učebnoje posobije.. Rostov na Donu: Feniks, 2008. ISBN 978-5-222-13213-5.
-
Doporučená:
PALATKOVÁ, Monika. Mezinárodní cestovní ruch : analýza pozice turismu ve světové ekonomice, význam turismu v mezinárodních ekonomických vztazích. evropská integrace a mezinárodní turismus.. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3750-8.
-
Doporučená:
Programy wellness. Lázně. [Online].
-
Doporučená:
Udržitelný cestovní ruch. Cestovní ruch - trendy, druhy a formy..
-
Doporučená:
ČERTÍK, Miroslav; FIŠEROVÁ, Věra. Volný čas, životní styl a cestovní ruch.. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze 8,, 2009. ISBN 978-80-86578-93-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
21
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
u studentů se předpokládají znalosti ruského jazyka na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce (SERR) |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti získají orientaci v současném vývoji cestovního ruchu a lázeňství v obou zemích, osvojí si obsah aktuálních koncepcí budoucího vývoje studovaných odvětví a vše dokáží akktivně aplikovat ve své budoucí praxi. Získané jazykové kompetence jim umožní hovořit o rozvoji odvětví v ČR i RF v mezinárodním kontextu. Zvládnou vytipovat a posoudit projevy globalizace a integrace v oblasti cestovního ruchu a lázeňství. Obeznámí se s nejnovějšími trendy v rámci cestovního ruchu a lázeňství. V řečovém projevu budou dbát na dodržování pravidel sociální komunikace |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|