|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / RKN1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
RKN1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Reálie a kultura 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Reálie a kultura německy mluvících zemí 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s kulturně-historickým vývojem i geografií německy mluvících zemí.
V seminářích budou studenti pracovat s německými texty z různých oblastí. Pozornost bude věnována jak aktuálním trendům ve společnosti, tak i některým vybraným jevům interkulturním a historickým, které svým významem přesahují do naší přítomnosti. Předmět je vyučován v německém jazyce.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce a prezentace v semináři.
|
Obsah
|
1. Geografie jednotlivých spolkových zemí:
1.1. Bavorsko.
1.2. Badensko-Würtenbersko.
1.3. Hessensko.
1.4. Sársko.
1.5. Porýní-Falcko.
1.6. Dolní Sasko.
1.7. Šlesvicko-Holštýnsko.
1.8. Vestfálsko-Porýní.
2. Geografie dalších německy mluvících zemí
3. Hospodářství, vzdělání, věda a výzkum v německy mluvících zemích.
4. Jazykové reálie společnosti a kultury německy mluvících zemí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Koch, Leo. Begleitband : Landeskunde - deutschsprachige Länder. Regensburg : Wolf Verlag GmbH, 1998. ISBN 3-8018-2903-0.
-
Základní:
Nitzschke, Volker. Deutschland : Landeskunde - deutschsprachige Länder. Regensburg : Wolf Verlag GmbH, 1998. ISBN 3-8018-2902-2.
-
Základní:
Kelz, Heinrich P. Wirtschaftliche Landeskunde der Bundesrepublik Deutschland. 1. Aufl. Bonn : Inter Nationes, 2000.
-
Základní:
Kouřimská, Milada. Zur Geschichte und Kultur der deutschsprachigen Länder. 2. vyd. Praha : Scientia, 1999. ISBN 80-7183-141-7.
-
Doporučená:
Müller, Helmut M. Deutsche Geschichte in Schlaglichtern. Leipzig : F.A.Brockhaus, 2002. ISBN 3-7653-0201-5.
-
Doporučená:
Wehling, Hans-Georg (Hrsg.). Die Deutschen Länder. Geschichte, Politik, Wirtschaft. Opladen, 2002.
-
Doporučená:
Bubner, Friedrich; Seel, Helga. Transparente landeskunde. 13. aktualisierte Aufl. Bonn : Inter Nationes, 2000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
13
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
obecně charakterizovat německy mluvící země |
vyjmenovat hlavní představitele politiky německy mluvících zemí |
vyjmenovat a stručně charakterizovat hlavní společenská centra německy mluvících zemí |
vysvětlit základní termíny z oblasti politického života a školství v němčině |
vyjmenovat hlavní etapy politického vývoje Německa |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat v němčině na úrovni B2 dle SERR |
vést diskusi a argumentovat v němčině |
porozumět psanému projevu na téma z oblasti politiky a školství německy mluvících zemí na úrovni B2 |
porozumět přednášce, referátu prezentaci k tématu z oblasti politiky, školství, společnosti německy mluvících zemí na úrovni B2 |
shrnout mluvený a psaný text, vybart a formulovat jeho hlavní myšlenky, korektně vybrat jeho klíčová slova |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenovat a popsat specifické rozdíly mezi kulturním životem v německy mluvících zemích a Česku |
vyjmenovat a popsat rozdíly mezi politickým a společenským životem v německy mluvících zemích a Česku |
popsat německý vzdělávací systém |
popsat německý politický systém, porovnat jej se systémy dalších německy mluvících zemí |
vyjmenovat a charakterizovat jednotlivé součásti vlády a politiky v Německu a dalších německy mluvících zemích |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zasvěceně komentovat aktuální dění v kulturním životě Německa a dalších německy mluvících zemí |
zasvěceně komentovat aktuální dění v politickém a společenském životě Německa a dalších německy mluvících zemí |
komentovat německý vzdělávací systém |
obsahově analyzovat německy psaný text na témata z oblasti německé politiky, společnosti, kultury či školství |
na základě znalostí německého politického systému, školského systému porovnávat se situací v Česku a formulovat v němčině vlastní podložené názory |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|