|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / 9HD2R
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
9HD2R
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Hudební dovednosti 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KHK/9HDO2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky instrumentálních dovedností ve hře na klavír a rozvíjet je dle pokynů vyučujícího. Porozumět vytváření klavírního doprovodu písní. Uvědomit si specifika pěveckých činností při rozezpívání. Naučit se používat základní pěvecké dovednosti a návyky. Poznat problematiku hlasové výchovy dětí a dospělých.
|
Požadavky na studenta
|
Instrumentální dovednosti: zvládnutí minimálně 25 stylizovaných doprovodů a jejich transpozic do stanovených tónin; další technická cvičení a stupnice.
Pěvecké dovednosti: cvičení pro rozezpívání; zvládnutí pěvecké techniky na úrovni požadavků kladených na učitele Hv 1.stupně ZŠ a písní z učebnic pro 1.stupeň ZŠ( zpaměti) včetně povinných dvojhlasů. Úspěšné zvládnutí přezpívávek.
Součástí splnění požadavků k zápočtu je veřejné přezpívání 25 písní( 1.-2.ročník ZŠ) zpaměti bez doprovodu hudebního nástroje, z toho 5 dvojhlasů.
|
Obsah
|
Instrumentální dovednosti: Stupnice C,G,D,F(Es) dur protipohybem přes dvě oktávy. Akordy
T 5/3, T6, T6/4 přes dvě oktávy. Nejméně 10 technických cvičení dle výběru vyučujícícho (BGS, Burnam, Emons). Hra harmonických kadencí v tóninách C,G,D,F(Es) dur. Nejméně 25 písní z učebnice pro 2.ročník ZŠ( Lišková - Hurník) a jejich transpozice do pěvecky vhodných tónin. Doprovod písní - akordický, rozložený, polkový, valčíkový, dudácká kvinta.
Pěvecké dovednosti: Prohlubování dovedností základů dechové, hlasové a artikulační techniky pro kultivovaný zpěvní projev. Hlasová cvičení, průpravná cvičení pro zpěv dvojhlasu. Zpěv písní lidových a umělých v rozsahu učebnice pro 2.ročník ZŠ( Lišková - Hurník). Nácvik písní dvojhlasých.
Veřejné přezpívání: zpaměti 25 písní( 1.-2.ročník ZŠ), z toho 5 dvojhlasů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
76
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student/ka ovládá hru na klavír a pěveckou výchovu, orientuje se v základních hudebních formách, prokazuje dovednost uplatnění jednotlivých stylizací při doprovodech lidových a umělých písní. Ovládá výchovně vzdělávací strategie, prohlubuje praktické dovednosti v rámci základů pěveckých a instrumentálních dovedností, ovládá efektivní metody a postupy, které pomáhají žákům v rozvíjení klíčových kompetencí |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka rozpozná zákonitosti dětského hlasu a jeho vývoj, hlasovou hygienu dítěte i dospělých. Volí odpovídající metody při pěvecké výchově dětí a dokáže je aplikovat. Rozvíjí své pěvecké dovednosti, aby byl/a schopen/schopna vzorově předvést písně různých stylů a žánrů včetně druhého či třetího hlasu při dvojhlasém nebo vícehlasém zpěvu v rámci vyučovacího procesu. Rozvíjí své instrumentální dovednosti, aby byl schopen vzorově předvést písně různých stylů a žánrů na klavír včetně různých hudebních stylizací. Ovládá výchovně vzdělávací strategie, vytváří a realizuje hudebně průpravná cvičení, ovládá efektivní metody a postupy při nácviku písní, které pomáhají žákům v rozvíjení klíčových kompetencí. Chápe odlišnosti různých forem hodnocení ve výuce z pohledu specifických hudebních činností |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|