|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / AHDZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
AHDZ
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Analýza hudebních děl pro ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
6 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KHK/ASHD
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student blíže pozná stěžejní díla světové hudební literatury a jejich výklad nasměruje pro účely výuky Hv na II.st. a SŠ
|
Požadavky na studenta
|
písemný poslechový a faktografický test
Partitury a nahrávky uvedených skladeb
|
Obsah
|
Analýza se zaměřením na pedagogické využití těchto skladeb:
1. J. S. Bach: Braniborské koncerty
2. A. Vivaldi: Čtvero ročních dob
3. G. F. Händel: Vodní hudba
4. W. A. Mozart: Requiem
5. J. Haydn: Symfonie č. 94 G dur "S úderem kotlů"
6. L. v. Beethoven: Symfonie č. 5 " Osudová"
7. F. Schubert: Symfonie č. 8, h moll "Nedokončená"
8. P. I. Čajkovskij: Klavírní koncert č. 1, b moll
9. A. Dvořák: opera Rusalka
10. M. P. Musorgskij: Obrázky z výstavy
11. L. Janáček: Symfonietta
12. B. Martinů: Otvírání studánek
13. D. Šostakovič: Symfonie č. 7, h moll "Leningradská"
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Mgr. Vít Aschenbrenner, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Doc. Mgr. Vít Aschenbrenner, Ph.D. (50%),
Prof. Mgr. MgA. Jiří Bezděk, Ph.D. (50%),
-
Vede seminář:
Doc. Mgr. Vít Aschenbrenner, Ph.D. (50%),
Prof. Mgr. MgA. Jiří Bezděk, Ph.D. (50%),
|
Literatura
|
-
Základní:
SMOLKA, J. Dějiny hudby.. Brno: Togga, 2001. ISBN 80-902-912-0-1.
-
Základní:
BALADA, J. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia: RVP G [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007, 100 s. [cit. 2015-05-31]. ISBN 978-808-7000-113. Dostupné z: http://www.nuv.cz/cinnosti/kurikulum-vseobecne-a-odborne-vzdelavani-a-evaluace/ramcove-vzdelavaci-programy/rvp-pro-gymnazia.
-
Základní:
HERDEN, J. Rozbor skladeb: čítanka příkladů. Vyd. 1.. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989.
-
Doporučená:
HERDEN, J., JENČKOVÁ, E. a J. KOLÁŘ. Hudba pro děti. Praha: UK. 1992.
-
Doporučená:
VIČAR, J. A R. DYKAST. Hudební estetika. AMU: Praha. 2002.
-
Doporučená:
HERDEN, J. Úpravy pro školní soubory.. Praha: UK, 2001. ISBN 8072900528.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Formulovat obecné rysy historických slohů a stylů, stejně tak hudby soudobé a připojit k nim hlavní tvůrčí osobnosti. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Reprodukovat (zpěv, hra na nástroj) významné motivy či témata hudební historie pěvecky nebo instrumentálně. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Znát stěžejní díla hudební světové literatury. |
Charakterizovat jejich základní vlastnosti, obsah a výrazové prostředky v duchu pedagogických cílů Hv. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Své dovednosti student též formulovat s příhledem k didaktice Hv.
|
Analyzovat a komparovat různé skladatelské styly ve vývoji hudby 20. a 21. stol.
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|