|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / DHB3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
DHB3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Dějiny hudby 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
22 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KHK/DEH3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout základní přehled vývoje evropské a české hudby 19. století. Seznámit se s problematikou hudebních dějin této epochy a jejich interpretace. Zasadit základní reálie z hudebních dějin této epochy do širšího kontextu politického, sociálního, kulturního vývoje společnosti.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní podíl na seminářích. Zvládnutí zápočtového analyticko - poslechového testu a zkoušky.
Tvorba předmětového portfolia:
1/ zhodnocení vlastního stavu dovedností na začátku a na konci kurzu, důvody stagnace nebo zvyšování dovedností
2/ hodnocení závěrečných testů
|
Obsah
|
Hudba raného a rozvitého romantismu (první polovina 19. století).
Česká hudba první poloviny 19. století (1810-1860).
Hudba novoromantismu (cca druhá polovina 19. století).
Česká hudba druhé poloviny 19. století (1860-1890).
Hudba konce 19. století - pozdní romantismus.
Italský operní verismus. Hudba impresionismu (přelom 19. - 20. století).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kouba, Jan. ABC hudebních slohů : Od raného středověku k W. A. Mozartovi. Praha : Supraphon, 1988.
-
Základní:
Smolka, Jaroslav. Dějiny hudby. Vyd. 1. Brno : Togga, 2001. ISBN 80-902912-0-1.
-
Základní:
Šafařík, Jiří. Dějiny hudby. I. díl, Od počátků hudby do konce 18. století. Praha : Votobia, 2002. ISBN 80-7220-126-3.
-
Základní:
Michels, Ulrich. Encyklopedický atlas hudby. Praha : Lidové noviny, 2000. ISBN 80-7106-238-3.
-
Základní:
ABRAHAM, Gerald. Stručné dejiny hudby.. Bratislava: Hudobné centrum,, 2003.
-
Doporučená:
Černušák, Gracian. Dějiny evropské hudby. Praha, 1964.
-
Doporučená:
Pečman, Rudolf. Georg Friedrich Händel. 1. vyd. Praha : Supraphon, 1985.
-
Doporučená:
Wörner, Karl H. Geschichte der Musik : ein Studien- und Nachschlagebuch. 8. Aufl. Göttingen : Vandenhoeck & Ruprecht, 1993. ISBN 3-525-27811-X.
-
Doporučená:
Bukofzer, Manfred Fritz. Hudba v období baroka : Od Monteverdiho po Bacha. 1. vyd. Bratislava : Opus, 1986.
-
Doporučená:
Zavarský, Ernest. Johann Sebastian Bach. 1. vyd. Bratislava : Opus, 1971.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Vyjmenovat hlavní epochy kulturních a obecných dějin
Vysvětlit hlavní principy epoch kulturních dějin
Popsat hlavní stylové znaky epoch kulturních dějin
Vyjmenovat a správně datačně zařadit hlavní vývojové epochy evropských a českých hudebních dějin 19. století.
Specifikovat hlavní hudebně stylové znaky období 1800-1900.
Vyjmenovat hlavní kompoziční osobnosti období 1800-1900
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Chronologicky seřadit základní vývojové společenské etapy
Přiřadit vybranou českou či světovou skladatelskou osobnost k epoše hudebních dějin na úrovni středoškolského učiva
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Vnímat a interpretovat hudební dílo v souvislostech historických, estetických, informativních, formativních a sociálních při reflexi kontinuity hudebního vývoje. |
Definovat hudební kulturu a hudební historiografii. |
Vysvětlit pojem hudební epocha. |
Charakterizovat a časově zařadit jednotlivé epochy vývoje české a světové hudby v období let 1800-1900. |
Specifikovat a formulovat vývojové rozdíly a posuny v rámci jednotlivých stylových epoch v rozmezí 1800-1900. |
Popsat kompoziční styl hlavních skladatelských osobností let 1800-1900. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Samostatně analyzovat a interpretovat vybrané hudební dílo. |
Vybrané hudební dílo zařadit historicky, určit jeho hudební formu. |
Obhájit přiřazení vybraného díla k odpovídající vývojové epoše. |
Na konkrétním příkladu rozpoznat a charakterizovat distinktivní rysy hudby jednotlivých vývojových epoch v období let 1800-1900. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|