|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / DHLV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
DHLV
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika hlasové výchovy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Didaktika hlasové výchovy a teorie hlasového projevu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
7
[HOD/SEM]
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen k prohloubení základních znalostí funkce hlasotvorného orgánu člověka i k rozšíření poznatků o abnormálních funkcích fonačního aparátu z hlediska hlasového profesionála.
|
Požadavky na studenta
|
Písemná i ústní: Vypracování a přednesení referátu, ve kterém student provede kritickou analýzu a následné srovnání dvou publikací o zpěvu. Písemný test ověřující znalost přednesené látky a odborné literatury.
|
Obsah
|
Student si osvojí systematický souhrn metodických postupů při výuce zpěvu a skupinové hlasové výchovy žáků různých věkových kategorií, seznámí se s různými způsoby výuky zpěvu podle žánrů a upevní si zásady hlasové a duševní hygieny pěvce jako prevenci hlasových poruch.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Sadolin, C. Complete Vocal Technique.. Copenhagen: Complete Vocal Institute, 2000.
-
Základní:
Raninec, Jozef. Ľudský hlas a jeho kultivovanie.. Bratislava: Vydavatelství SAV, 2003.
-
Základní:
Frostová, Jana. Péče o hlasovou kondici učitelů.. Brno: Masarykova univerzita, 2010.
-
Základní:
Vydrová, Jitka. Rady ke zpívání. Co může zpěvákům poradit odborný lékař.. Praha: Práh,, 2009.
-
Základní:
Debandi, Yvonne. Singing Is Easy! Basic Foundation Series: A revolutionary vocal coaching system and online training program.. Sanford, Florida: Loti Publishing Company, 2003.
-
Doporučená:
Vydrová, Jitka, a kolektiv. Praktická cvičení k hlasové výchově pro pedagogy.. Praha: Medical Healthcom, hlasové a sluchové centrum, 2014.
-
Doporučená:
Feiferlíková, Romana a Daniela Mandysová. ?Tvořivě v pěvecké výchově.? In. Honzíková, Jarmila a Jiří Bezděk (eds.). Tvořivé postupy při formování didaktik oborů na FPE ZČU v Plzni.. Plzeň: ZČU, 2016.
-
Doporučená:
Husler, Frederik a Yvonne, Roddová-Marlingová. Zpěv: vrozené fyzické vlastnosti hlasového orgánu, návod k rozvinutí zpěvního hlasu.. Ostrava: F-Print, 1995. ISBN 80-901883-0-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
130
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Popsat hlasový orgán
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Dokáže použít kultivovaný pěvecký hlas
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Orientuje se v problematice vzniku hlasu
Orientuje se v metodách práce s hlasem
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Analyzuje slyšený hlas
Používat adekvátní metody při výuce zpěvu
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
V případě nařízení distanční výuky probíhá výuka elektronickou cestou dle volby pedagoga. Aktuální informace jsou zasílány studentům prostřednictvím služby Hromadný e-mail.
|
|
|
|
|