|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / DIS3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
DIS3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Disertační seminář 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Obsahem konzultací je strategie a taktika psaní odborného textu se zaměřením k disertační práci.
|
Požadavky na studenta
|
Pravidelné konzultace s vedoucím DisP dle pokynů v zadání DisP a plnění časového plánu tvorby DP. Sběr materiálu, pravidelné zasílání rozpracovaných kapitol vedoucímu DisP.
|
Obsah
|
V Disertačním semináři 3 jsou detailně prodiskutovávány metodologické, věcné a formulační otázky vyplývající z příprav disertačních prací. Obsah semináře se zaměřuje na aktuální problémy hudební pedagogiky a hudební psychologie, zejména psychologie schopností a pedagogické hudební psychologie v teoretické rovině i v praktickém výukovém procesu.
1. Průniky hudební pedagogiky a hudební psychologie na vědeckém základě.
2. Komplexní múzická a komplexní hudební výchova.
3. Nejvýznamnější hudebně výchovné koncepce v našich zemích.
4. Nejvýznamnější hudebně výchovné koncepce v zahraničí, jejich přínos naší hudební pedagogice.
5. Aktuální problémy současné koncepce hudební výchovy, platné vzdělávací dokumenty.
6. Psychologie hudebních schopností - výběr témat vztahujících se k tématům disertačních prací studentů.
7. Psychologie hudebních dovedností - výběr témat vztahujících se k tématům disertačních prací studentů.
8. Diagnostika hudebnosti.
9. Poruchy hudebnosti, amúzie senzorická a motorická.
10. Problematika hudebně a pěvecky zaostávajících dětí, možnosti nápravy.
11. Psychologie hudební percepce.
12. Emoce a hudební prožívání. Vybrané otázky hudebního vývoje člověka.
13. Diskuse k tématům disertačních prací.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ASCHENBRENNER, Vít a kol. Dějiny hudebního vzdělávání v českých zemích a některé vzdělávací strategie nové vzdělávací koncepce. Západočeská univerzita, Fakulta pedagogická, Plzeň. 2023.
-
Základní:
SEDLÁK, František a Hana VÁŇOVÁ. Hudební psychologie pro učitele. Praha: Karolinum. 2013.
-
Doporučená:
VÁŇOVÁ, Hana. Didaktika hudební výchovy ve studiu učitelství pro 1. stupeň základní školy. 2. díl Rozvoj dětské hudební tvořivosti. _Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2023.
-
Doporučená:
POLEDŇÁK, Ivan. Hudebně pedagogické invence: výbor ze studií a statí k hudební pedagogice a výchově. _Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. 2005.
-
Doporučená:
MEDŇANSKÁ, Irena. Systematika hudobnej pedagogiky. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove. 2010.
-
Doporučená:
HALLAM, Susan (ed.) et al. The Oxford Handbook of Music Psychology (2en edn). Oxford University Press. 2014.
-
Doporučená:
DRÁBEK, Václav. Tvořivost a integrace v receptivní hudební výchově. Studia paedagogica 23. Praha. 1998.
-
Doporučená:
DUZBABA, Oldřich. Vybrané kapitoly z hudební pedagogiky a didaktiky hudební výchovy. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2004.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
130
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Práce s odbornou literaturou.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Formulovat myšlenky od obecného ke konkrétnímu a jednotlivému.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Orientuje se v oblasti současné hudební teorie a je schopen pojímat téma své disertace rovněž v hudebně teoretických a hudebně historických souvislostech.
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Orientace v tématu práce
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Smysluplné sepsání práce na zadané téma
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
Orientuje se v oblasti současné hudební teorie a je schopen pojímat téma své disertace rovněž v hudebně teoretických a hudebně historických souvislostech.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|