|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / DIS4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
DIS4
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Disertační seminář 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Obsahem konzultací je strategie a taktika psaní odborného textu se zaměřením k disertační práci.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní vystoupení doktoranda (text v rozsahu do 10 stran) a diskuze k finalizaci jeho disertace, aktivní účast na semináři během semestru. Účast ve výuce minimálně 75 %. Vyhodnocení stavu nejdůležitější nově získané domácí a zahraniční literatury k disertačnímu úkolu v rozsahu 2-4 normostran. Vyhodnocení stavu nově zjištěných pramenů k pojednávanému disertačnímu úkolu v rozsahu 2-4 normostran. Formulace předběžného úvodu a závěru disertační práce.
|
Obsah
|
V Disertačním semináři 4 jsou obecně prodiskutovávány metodologické, věcné a formulační otázky vyplývající z finálních příprav disertačních prací. Diskuze všech členů semináře je řízena vedoucím pedagogem semináře.
Témata seminářů:
1. Příprava prezentace základních informací o disertační práci na obhajobě.
2. Metodika přípravy odpovědí doktoranda na podněty oponentů při obhajobě.
3. Využití poznatků disertační práce v praxi.
4. Plánování další vědecké práce navazující na doktorské studium a disertační práci.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HONS, Miloš. Hudební analýza. _Togga. 2010.
-
Základní:
POLEDŇÁK, Ivan a Jiří.FUKAČ. Úvod do studia hudební vědy. Univerzita Palackého. 2005.
-
Doporučená:
BOLDYŠ, Petr. Bibliografické citace dokumentů podle ČSN ISO 690. .
-
Doporučená:
Kolektiv autorů (ČSAV). Editor a text: úvod do praktické textologie. Praha; Litomyšl: Paseka. 2006.
-
Doporučená:
Lexikon zur deutschen Musikkultur: Böhmen, Mähren, Sudetenschlesien. München: Langen Müller. 2000.
-
Doporučená:
VÁŇOVÁ, Hana a Jiří SKOPAL. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. _Karolinum. 2017.
-
Doporučená:
LISZT, Ferenc. O svých současnících: Výběr statí z originálu Aus den Analen der musikalischen Fotschritt pořídil Ivan Vojtěch. _SNKLHU. 1956.
-
Doporučená:
Podle tématu disertační práce. .
-
Doporučená:
BEZDĚK, Jiří a Romana FEIFERLÍKOVÁ. Several comments on the relation between the music theory analysis and Zich?s theory of interpretation.?. Hradec Králové: Magnanimitas. 2013.
-
Doporučená:
VOLEK, Jaroslav. S. truktura a osobnosti hudby. _Panton. 1988.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
130
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Práce s odbornou literaturou.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Formulovat myšlenky od obecného ke konkrétnímu a jednotlivému.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Orientuje se v oblasti současné hudební teorie a je schopen pojímat téma své disertace rovněž v hudebně teoretických a hudebně historických souvislostech.
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Orientace v tématu práce
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Smysluplné sepsání práce na zadané téma
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
Orientuje se v oblasti současné hudební teorie a je schopen pojímat téma své disertace rovněž v hudebně teoretických a hudebně historických souvislostech.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|