|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / HUF2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
HUF2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Hudební formy 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
25 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvedení studentů do problematiky tohoto předmětu v obsahové náročnosti navazujícího na KHK/HUF1. Obecné cíle práce v předmětu jsou shodné s předcházejícím semestrem (viz), konstatovaná vyšší náročnost je dána analýzami rozměrnějších a skladebně komplikovanějších hudebních útvarů.
|
Požadavky na studenta
|
Soustavný a průběžný aktivní podíl při rozboru skladeb, plnění zadaných úkolů. Vyhovění bodovému limitu shrnujícího závěrečného zápočtového testu (část vědomostní, část prakticko-analytická).
|
Obsah
|
Pokračování látky HUF1. Hudba expoziční a evoluční. Hlavní a vedlejší typy hudby. Sonátová forma. Rondo. Cyklická sonáta. Velké složené formy. Kontrapunktické formy. Vliv programu na formování hudebního díla. Hudební formy ve vývoji evropské hudby. Problematika tektoniky probraných forem.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Prof. Mgr. MgA. Jiří Bezděk, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Prof. Mgr. MgA. Jiří Bezděk, Ph.D. (100%),
Mgr. Petr Haas, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Prof. Mgr. MgA. Jiří Bezděk, Ph.D. (100%),
Mgr. Petr Haas, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Zenkl L. ABC hudebních forem.. Praha: Editio Supraphon,, 1990.
-
Základní:
FALTUS, L., ŠTĚDROŇ, M. Formování hudby.. Brno: Masarykova univerzita, 2000. ISBN 80-210-2472-0.
-
Základní:
KOŠUT, M. Hudební forma jako princip myšlení.. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7566-5.
-
Základní:
Janeček K. Hudební formy.. Praha,, 1955.
-
Doporučená:
CAPLIN, W. E. Analyzing classical form : an approach for the classroom.. Oxford New York: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-974718-4.
-
Doporučená:
Faltus, Leoš. Hudební formy. Brno : Univerzita J.E. Purkyně, 1976.
-
Doporučená:
FALTUS, Leoš. Hudební formy.. Brno : Univerzita J.E. Purkyně, 1976.
-
Doporučená:
hudebniny k rozborům dle zadání pedagoga
-
Doporučená:
JÁNSKÝ, P. Já, písnička: zpěvník pro žáky základních škol: pro 1. - 4. třídu.. Cheb: Music Cheb, 1995.
-
Doporučená:
JIRÁK, K. B. Nauka o hudebních formách.. Praha: Panton, 1985.
-
Doporučená:
Tichý, Vladimír. Úvod do studia hudební kinetiky : K systematice hudebního rytmu, metra a tempa. 1. vyd. Jinočany : H&H, 1994. ISBN 80-85467-07-0.
-
Doporučená:
TICHÝ, V. Úvod do studia hudební kinetiky: K systematice hudebního rytmu, metra a tempa.. Jinočany: H&H, 1994. ISBN 80-7331-897-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalost o hudebních formách |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
předpokladem zahájení práce v tomto navazujícím předmětu je vyhovění nárokům vědomostní a praktickoaplikační části shrnujícího testu z KHK/HUF1, případně kvantitativní i kvalitativní úroveň vědomostí a aplikačních dovedností, které by potencionálně uspění v uvedeném testu zaručovaly. Další rozhojnění a zkvalitnění vědomostí a aplikačních dovedností studentů vyplývá z obsahu předmětu (viz), tj. z kontaktů s rozměrnějšími a kompozičně náročnějšími hudebními díly v převaze velkých forem |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Další rozhojnění aplikačních dovedností studentů vyplývá z obsahu předmětu (viz), tj. z kontaktů s rozměrnějšími a kompozičně náročnějšími hudebními díly v převaze velkých forem |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|