|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / INTB2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
INTB2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Intonace 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
30 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KHK/INT2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Úkolem disciplíny je docílení všestranného rozvoje hudebních schopností studenta, především pak jeho tonálního cítění, rytmické, melodické a harmonické představivosti, hudební paměti a vokální kreativity. Konkrétním cílem je schopnost pohotové a přesné reprodukce melodie z listu, respektive její analýza a zápis.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích. Průběžné testování a zkoušení v semestru. Závěrečný test. Ústní praktické testování.
|
Obsah
|
Základní intonační a hudebně sluchová cvičení pro: mollové stupnice, intervaly malé, velké zmenšené, zvětšené, složitější rytmické útvary.
Rozložení témat:
1. Obraty dur kvintakordu
2. Obraty moll kvintakordu
3. Zmenšený a zvětšený kvintakord
4. Dominantní septakord
5.Intonace moll tóniny - aiolská
6. Intonace moll tóniny - harmonická
7. Intonace moll tóniny - melodická
8. Volný nástup I., III., V. stupně
9. Volný nástup I., III., V. stupně
10. Volný nástup II., VII. stupně
11. Intonace on -line
12.-13. Opakování
Moodle kurz
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=4325
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
WELLS, J. C. English intonation: an introduction. 1st pub.. Cambridge: Cambridge University Press, 2006. ISBN 0-521-68380-7.
-
Základní:
KOLÁŘ, J. Intonace a sluchová výchova. I. díl, Část praktická.. Praha: Karolinum,, 1996. ISBN 80-7066-022-8.
-
Základní:
PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová analýza. I.- IV.díl,. Praha: PF UK. ISBN 80-7290-261-X.
-
Doporučená:
DANIEL, L. Intonace a sluchová výchova.. Olomouc: PF UP. ISBN 80-244-0480-X.
-
Doporučená:
CRUTTENDEN, Alan. Intonation. Cambridge University Press. 1997.
-
Doporučená:
VÁŇOVÁ. H. Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací.. Praha: UK PedF, 2004. ISBN 80-7290-155-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Vyjmenovat malé, zvětšené a zmenšené intervaly
Vysvětlit intervalové složení mollových akordů a jejich obratů
Popsat intervalové kroky v mollové stupnici
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Reprodukovat krátkou melodii a rytmický model
Rozeznat durovou a mollovou melodii
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Aplikovat intonační metody.
|
Stanovit opěrné písně a poukázat na možnosti jejich aplikace. |
Rozpoznat a objasnit složitější rytmické útvary. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Aplikovat vybranou intonační metodu při zvukové realizaci mollové melodie z not.
|
Samostatně zapsat do not zahranou melodii. |
Samostatně zapsat slyšený rytmus. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
E-learning, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|