|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / OLI1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
OLI1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborná literatura 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
9 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentovi doplňující přehled z oblasti odborné literatury v oblasti hudební pedagogiky a hudební psychologie, s přesahem do problematiky didaktiky hudební výchovy, případně i jiných muzikologických oborů, a vést studenta k samostatné a kritické práci s odbornými texty.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích.
Tvorba předmětového portfolia (konspekty z prostudované odborné literatury)
Písemná seminární práce: 1. konspekty z prostudované odborné literatury, 2. vypracování a přednesení referátu/prezentace k tématu, které si student vybral jako budoucí téma své kvalifikační práce nebo které jej v oblasti hudby a hudebního vzdělávání zaujalo. Dvě publikace vážící se k tématu kvalifikační práce studenta.
|
Obsah
|
Obsah práce v semináři je zaměřen na práci s odbornou literaturou, doplňující hudební obor vzdělávání, a je též přípravou na bakalářskou práci. Student pracuje samostatně s doporučenou literaturou a s literaturou, vážící se k tématu jeho bakalářské práce. Seminář předmětu je platformou pro prezentaci témat a společnou diskusi nad vybranými tématy, dle zadání vyučujícího a profilujícího zájmu studentů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
CALELLA, M. a N. URBANEK (ed.). Historische Musikwissenschaft. Grundlagen und Perspektiven.. Stuttgart: J. B. Metzler Verlag, 2013. ISBN 978-3476024626.
-
Základní:
Poledňák, Ivan. Hudba jako problém estetiky.. Praha: Karolinum,, 2006.
-
Základní:
BURNARD, P. Musical creativities in real world practice.. USA: Oxford University Press, 2012. ISBN 978-0199583942.
-
Základní:
Bernstein, Leonard. O hudbě. Koncerty pro mládež.. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 1996.
-
Základní:
RÖSING, H. a P. PETERSEN. Orientierung Musikwissenschaft. Was sie kann, was sie will. Reinbeck bei Hamburg: Rowohlt Taschenbuch Verlag. Reinbeck bei Hamburg: Rowohlt Taschenbuch Verlag, 2000. ISBN 9783499556159.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
28
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Vysvětlit základní pojmy z hudební teorie (hudební nauky).
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Stručně charakterizovat základní znaky historických hudebních slohů
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Objasnit podstatu studovaného tématu a adekvátně se o něm vyjadřovat odpovídajícími verbálními prostředky.
|
Stručně charakterizovat oblast svého odborného zájmu, v němž zamýšlí psát svoji kvalifikační práci. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Vytvořit písemný konspekt z prostudovaných odborných publikací.
|
Pojmenovat odborné problémy, vyplývající ze studia vybraných publikací, a navrhovat vhodné metody jejich řešení. |
Používat odbornou terminologii v daném oboru studia.
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|