Cíle předmětu (anotace):
|
Podpora a rozvoj hudebně interpretačních dovedností studentů realizovaných v kolektivu, umožňujících poznání a chápání osvojovaných skladeb z hudební historie i současnosti;
Významný podíl repertoáru tvoří také skladby vokálně-instrumentální, realizované ve spolupráci s pěveckými sbory a sólisty Katedry hudební kultury.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní činnost při cvičeních.
Hudebniny zadané vyučujícím, výběr respektuje dramaturgický plán koncertů katedry.
Předmět je možné plnit působením v jiném orchestrálním sdružení v průběhu daného semestru - doložit potvrzením organizátora sdružení a min. 2 aktuálními koncertními programy.
|
Obsah
|
Postupný nácvik a provedení vybraných instrumentálních a vokálních skladeb 18.-20. století s výrazným podílem skladeb období klasicismu.
Výběr skladeb je řízen strukturou přihlášených hráčů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
18
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
10
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládání nástroje minimálně na úrovni II. cyklu ZUŠ |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
1. Znalost: znát problematiku souborové hry a realizaci souborové interpretace 2. Pochopení: Pochopit zásady jednotlivých interpretovaých hudebních stylů a jejich realizaci v hudebním komorně obsazeném souboru 3. Aplikace: umět získané praktické dovednosti aplikovat do následného hudebně-pedagogického působení 4. Analýza: analyzovat specifika nácviku hudebních skladeb v komorním indtrumentálním souboru analyzovat specifika stylově adekvátní interpretace jednotlivých skladeb a postupů při její realizaci v rámci souboru 5. Syntéza: shrnout problematiku instrumentální souborové hry a interpretace 6. Vyhodnocení: zhodnotit možnosti aplikace této činnosti v rámci hudebně-pedagogického půsoobení v současnosti |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|