|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / PCHV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
PCHV
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Počítač v hudební výchově
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět má vybavit studenta základními kompetencemi z oblasti IT technologií, které bude používat při výuce hudební výchovy a v hudebním vzdělávání. Osvojované technologie jsou nezbytné pro plnění požadavků současné koncepce hudební výchovy a hudebního vzdělávání na ZŠ, SŠ a ZUŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Portfolio studentových prací.
|
Obsah
|
Obsah předmětu:
Aplikace hudebního softwaru v hudebním vzdělávání. Využití internetu, portály pro školní výuku. Virtuální
hudební nástroje ve výuce. Aktivity v oblasti počítačového notopisu, rozpis hlasů, přehrávání zvuku, instalace programu MuseScore. Nahrávání zvuku, jeho počítačové zpracování a archivace. Seznámení s využitím
interaktivní dotykové tabule a programu SmartNotebook při hudební výuce. Práce s interaktivní učebnicí.
Tvorba multimediálních prezentací s uplatněním osvojených dovedností.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
GROBÁR, M. MuseScore..
-
Doporučená:
ROHLÍKOVÁ, L., ŠEDIVÝ, J. Hudební výchova pro 6.-7. ročník základní školy a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. Interaktivní učebnice.. Plzeň: Fraus,, 2014.
-
Doporučená:
FORRÓ, D. Komunikace v hudbě.. Praha - GRADA, 1993.
-
Doporučená:
VONDRÁČEK, V. Využití počítačů v hudební výchově 1. část.. 2008.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
žádné |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
předmět má vybavit studenta základními kompetencemi z oblasti IT technologií, které bude používat při výuce hudební výchovy a v hudebním vzdělávání. Osvojované technologie jsou nezbytné pro plnění požadavků současné koncepce hudební výchovy a hudebního vzdělávání na ZŠ, SŠ a ZUŠ |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|