|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / RSBB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
RSBB
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Řízení sboru
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
23 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KHK/RSB1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Připravit se na samostatnou sbormistrovskou činnost. Zvládnout základy dirigentské techniky, metodiku vedení pěveckého sboru. Prakticky provádět sborové skladby různých slohových období.
|
Požadavky na studenta
|
Praktické provedení různých lidových písní a jednodušších umělých skladeb. Povinná aktivní účast na výuce.
Tvorba předmětového portfolia:
1/ zhodnocení vlastního stavu dovedností na začátku a na konci kurzu, důvody stagnace nebo zvyšování dovedností
2/ hodnocení závěrečného výstupu
|
Obsah
|
Intonační a rytmická výchova ve sboru. Typy sborů.
Základní dirigentská technika - taktovací schémata nejběžnějších taktů, přípravná a závěrová gesta.
Složitější taktovací schémata, průběžné závěry.
Dělení gest, slučování gest, předtaktí, koruna, taktování nadhodnot a podhodnot.
Tempo a jeho změny.
Dynamika a její změny.
Praktické provedení různých lidových písní a jednodušších umělých skladeb.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací.. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2004. ISBN 80-706-8186-1.
-
Základní:
Kolář, Jiří; Rob, Josef; Štíbrová, Ivana. Sborový zpěv a řízení sboru : Určeno pro posl. fak. pedagog. 2.. 1. vyd. Praha : SPN, 1986.
-
Základní:
TICHÁ, A. Vokální činnosti jako prostředek rozvoje hudebnosti a zpěvnosti žáků.. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7290-318-4.
-
Doporučená:
HILMERA, O. Cesta sbormistrova.. Praha: Česká grafická unie, 1945.
-
Doporučená:
JEREMIÁŠ, O. Praktické pokyny k dirigování.. Praha: Fr. A. Urbánek a synové., 1947.
-
Doporučená:
Brož, Jaroslav. Základy dirigování. 1. vyd. Praha : Panton, 1982.
-
Doporučená:
DEVÁTÝ, A. Základy dirigování..
-
Doporučená:
LÝSEK, F. Život s dětským pěveckým sborem.. Ostrava, 1990.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Ovládat základy hlasové techniky se zaměřením na sborový zpěv.
Orientovat se v hlavních hudebně stylových epochách.
Mít přehled o základních typech pěveckých sborů.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Realizovat hlasovou výchovu ve sboru |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Bezpečně ovládat taktovací techniku základních taktovacích schémat.
|
Získat základní přehled po sborovém repertoáru s ohledem na všechny základní typy pěveckých sborů (dětské, smíšené, ženské, mužské). |
Sestavit dramaturgii sborového koncertu s ohledem na typ sboru a na charakter vystoupení. |
Interpretovat sborové dílo v souvislostech historických, estetických, informativních, formativních a sociálních při reflexi kontinuity hudebního vývoje.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Flexibilně reagovat dirigentským gestem na zvukovou podobu realizované skladby.
|
Strukturovat podobu a časovou kvantifikaci nácviku jednotlivých sborových skladeb. |
Samostatně analyzovat a sbormistrovsky interpretovat vybrané hudební dílo. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|