|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / SVH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
SVH
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Směry a styly soudobé vážné hudby
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
7
[HOD/SEM]
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět staví na předchozím vzdělávání v oblasti dějin hudby 20. a 21. století. Hlavními tématy budou detailní sondy do vybraných etap vývoje hudby a tvorby některých osobností. Zvýšená pozornost bude věnována jejich vkladu do budoucího hudebního vývoje a novátorským prvkům v jejich vybraných skladbách. Přesné tematické nasměrování bude určeno specializací disertačních prací. Doktorandi budou vedeni k objektivizaci svého soudu na základě propojení aspektů obecně historických, hudebně teoretických a na základě znalosti podmínek hudební produkce. Součástí předmětu budou též cílené analýzy vybraných děl. Zvláštní pozornost bude věnována postavení české soudobé hudby ve světové hudební kultuře.
|
Požadavky na studenta
|
Písemná i ústní: Písemná část bude obsahovat prezentaci významné skladatelské osobnosti tvořící od 2. poloviny 20. století s poukazem na vědecké pojetí jejího tvůrčího stylu a konkrétních skladeb.
|
Obsah
|
Předmět staví na předchozím vzdělávání v oblasti dějin hudby 20. a 21. století. Hlavními tématy budou detailní sondy do vybraných etap vývoje hudby a tvorby některých osobností. Zvýšená pozornost bude věnována jejich vkladu do budoucího hudebního vývoje a novátorským prvkům v jejich vybraných skladbách. Přesné tematické nasměrování bude určeno specializací disertačních prací. Doktorandi budou vedeni k objektivizaci svého soudu na základě propojení aspektů obecně historických, hudebně teoretických a na základě znalosti podmínek hudební produkce. Součástí předmětu budou též cílené analýzy vybraných děl. Zvláštní pozornost bude věnována postavení české soudobé hudby ve světové hudební kultuře.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Macek, Jiří. Česká hudební avantgarda: Průvodce světem orchestru jedné pozoruhodné epochy.. Praha: Litera Proxima, 2012.
-
Základní:
Schnierer, Miloš. Český a východoevropský neofolklorismus v artificiální hudbě 20. stol.: Deset studií od Janáčka k serialismu.. Veverská Bitýška: Editio Moravia, 2007.
-
Základní:
Hrčková, Naďa. Dějiny hudby VI: Hudba 20. století (1).. Praha: Ikar,, 2006.
-
Základní:
Hrčková, Naďa. Dějiny hudby VI.: Hudba 20. století (2).. Praha: Ikar, 2007.
-
Doporučená:
Bezděk, Jiří. Analytické pohledy na vybrané hudební kreace autorů spjatých s Plzní ve 20. a 21. století.. Plzeň: ZČU, 2015.
-
Doporučená:
Kohoutek, Ctirad. Hudební kompozice: stručný komplexní pohled z hlediska skladatele.. Praha: Supraphon, 1989.
-
Doporučená:
Bokůvková, Vlasta. ?O elektronickém studiu v Plzni.?. Opus musicum, 1972.
-
Doporučená:
Bezděk, Jiří. Soudobá hudba před tabulí.. Plzeň: FPE ZČU, 2008.
-
Doporučená:
Talašová, Jana a Jan Stoklasa. Matematický model pro multikriteriální hodnocení výsledků tvůrčí umělecké činnosti. RUV: Metodika a segmenty [online.
-
Doporučená:
Srstka, Jiří. ?Wozzeck, krvavá opera Albana Berga.? Opera plus: váš průvodce světem hudby, opery a tance [online].. Praha.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
130
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Orientace v soudobé hudbě artificiální
Pracovat s odbornou literaturou.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Orientace v notových materiálech
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Prohloubená znalost dějin hudby 20. a 21. století
Propojit obecně historických, hudebně teoretických aspektů na základě znalosti podmínek hudební produkce.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Vyhledat novátorské prvky v hudbě 20. a 21. století
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
|
|
|
|