|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / ADHB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
ADHB
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Vybrané kapitoly z anglických dějin
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Vybrané kapitoly z anglických (britských) dějin
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
30 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s vybranými kapitolami z anglických (britských) dějin od 16. do počátku 19. století. Jednotlivé přednášky zmapují nejdůležitější milníky z dějin Anglie (Velké Británie), ať už se jedná o vládu královny Alžběty I., anglickou občanskou válku, Slavnou revoluci, nástup hannoverské dynastie, konflikt s americkými koloniemi nebo napoleonské války.
|
Požadavky na studenta
|
Znalost literatury a přednášené látky.
|
Obsah
|
1.-2. Alžběta I. - doba, politika, kultura
3. Nástup stuartovské dynastie, vláda Jakuba I.
4. Vláda Karla I., občanská válka, období protektorátu
5. Vláda Karla II. a Jakuba II., Slavná revoluce
6.-7. Hannoverská dynastie v 18. století, významné milníky její vlády
8. Portréty hannoverských panovníků
9. Americká válka za nezávislost a britská politika
10.-11. Velká Británie jako motor protinapoleonských koalic
12. Portréty vybraných anglických (britských) politiků
13. Závěr
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kovář, Martin. Anglie posledních Stuartovců : 1658-1714. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova, 1998. ISBN 80-7184-671-6.
-
Základní:
Kovář, Martin. Stuartovská Anglie : stát a společnost v letech 1603-1689. 1. vyd. Praha : Libri, 2001. ISBN 80-7277-059-4.
-
Rozšiřující:
VODIČKA, P. Kavalíři, puritáni, královrazi. Anglická občanská válka 1642-1649. Praha, 2009.
-
Rozšiřující:
STELLNER, F. Sedmiletá válka v Evropě. Praha, 2007.
-
Doporučená:
Alford S. Burghley. William Cecil at the court of Elizabeth I. New Haven, 2008.
-
Doporučená:
Doran S. Elizabeth I and Foreign Policy, 1558-1603. London, New York, 2000.
-
Doporučená:
Coward B. Oliver Cromwell. Praha, 2000.
-
Doporučená:
Kovář, Martin. Velká Británie v éře Roberta Walpola. K vývoji britského státu a britské společnosti v první polovině 18. století. Praha, 2004.
-
Doporučená:
KOVÁŘ, M. - TUMIS, S. Zrození velmoci. Anglie (Velká Británie) na cestě k postavení první světové mocnosti (1603-1746). Praha, 2007.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
přehled o nejdůležitějších událostech moderních anglických (britských) dějin |
orientovat se v základní problematice anglických (britských) dějin |
chápat vývoj anglických (britských) moderních dějin v kontextu světových dějin |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
číst a porozumět odbornému textu v českém a anglickém jazyce |
používat adekvátní terminologii v českém a anglickém jazyce |
využívat elektronické informační zdroje |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit základní etapy vývoje anglických (britských) dějin |
vytvořit časovou osu nejdůležitějších historických událostí anglických (britských) dějin od 16. do počátku 19. století |
popsat nejdůležitější události anglických (britských) dějin |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat nejdůležitější události anglických (britských) dějin a zasadit je do širšího kontextu světových dějin |
interpretovat důsledky základních milníků anglických (britských) dějin od 16. do počátku 19. století |
kriticky zhodnotit roli a působení významných osobností anglických (britských) moderních dějin od 16. do počátku 19. století |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|