|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / DNHN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
DNHN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Problémy z dějin Německa ve 20. století
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Vybrané problémy z dějin Německa ve 20. století
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
8
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět se věnuje primárně vybraným problémům politických, ale i hospodářských a sociálních dějin Německa ve 20. století.
|
Požadavky na studenta
|
Znalost přednášené látky ověřovaná ústní zkouškou.
|
Obsah
|
Problémy první německé demokracie mezi lety 1918 - 1933, politický, sociální, ideologický a hospodářský vývoj Výmarské republiky.
Analýza příčin popularity a volebních zisků NSDAP a rozbor tzv. prezidiálních kabinetů v letech 1930 - 1932 včetně zákulisí jmenování A. Hitlera do kancléřského úřadu v lednu 1933.
30. léta 20. století, cesta ke druhé světové válce
Druhá světová válka
Období 1945 - 1949
Založení a vývoj SRN od roku 1949
Éra kancléře Adenauera
Éra kancléře Brandta
Éra kancléře Schmidta.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Müller, Helmut; Krieger, Karl Friedrich; Volrath, Hanna. Dějiny Německa. Praha : Nakladatelství Lidové noviny, 2001. ISBN 80-7106-188-3.
-
Základní:
Mann, Golo. Dějiny Německa 1919-1945. Praha : Český spisovatel, 1993. ISBN 80-202-0441-5.
-
Rozšiřující:
Rupp, Hans Karl. Politische Geschichte der Bundesrepublik Deutschland. Oldenbourg Verlag, München Wien. 2000.
-
Doporučená:
Jeřábek, Martin. Srovnání politických systémů Německa a Rakouska : institucionální a systémové ukotvení. 1. vyd. Plzeň : Adela, 2010. ISBN 978-80-87094-15-0.
-
Doporučená:
Moravcová, Dagmar. Výmarská republika : problémy demokracie v Německu 1918-1932. Praha : Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1176-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
mít přehled o základních událostech německých dějin 20. století |
zasadit dějiny Německa ve 20. století do širšího rámce světových dějin |
orientovat se v základní problematice dějin Evropy 20. století |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
porozumět vědecky strukturované přednášce |
číst a porozumět odbornému textu v českém jazyce |
číst a porozumět odbornému textu v anglickém jazyce |
používat adekvátní terminologii v českém jazyce |
využívat elektronické informační zdroje |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat základní zlomové body německých dějin 20. století |
rozlišit etapy německých dějin (Německé císařství, Výmar, Třetí říše, SRN a NDR) |
demonstrovat základní problémy hospodářských a sociálních dějin Německa |
charakterizovat otázku demokracie ve vztahu k nacismu v německých dějinách i historiografii 20. století |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat nejdůležitější události německých dějin |
interpretovat důsledky základních milníků dějin SRN |
kriticky zhodnotit roli významných osobností německých dějin |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|