|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIV / INS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIV
/
INS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Informační systémy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
107 / -
|
10 / 10
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KIV/ZIS
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KGM/BIM, KIV/ISSZ, KIV/MIS, KIV/TIS
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíl předmětu je založen na rozvoji znalosti informačních systémů získaných v rámci bakalářského studia směrem k zobecnění daného problému a vyvození obecných závěrů.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
Student musí získat minimální počet bodů ze seminární práce a písemného testu.
Mezní termín získání zápočtu: 2. týden v lednu aktuálního akademického roku
Z důvodu průběžné aktualizace předmětu je pro získání zápočtu při opakovaném zapsání předmětu (viz SZŘ čl. 24 odst. 3) nutné souhlasné vyjádření garanta předmětu.
Zkouška:
Kombinovaná forma zkoušky.
Je nezbytné získat minimální počet bodů z každé části práce (60%).
|
Obsah
|
Úvodní část- cíle, trendy vývoje informačních systémů, systémová integrace.
Architektura informačních systémů.
Data management - kvalita dat.
Data neúplná, data nejistá.
Data management - datová architektura, správa dat, životní cyklus dat, Open Data - otevřené datové zdroje.
Propojená data, řízení kvality dat, specifické dimenze kvality pro OD a LOD.
E-Government, registry dat veřejné správy.
Informační systémy a jejich specifika v oblasti veřejné správy
Problém řízení IS/ICT
Efektivnost informačních systémů - metriky.
Vybrané bezpečnostní mechanismy. Hodnocení bezpečnosti informačních systémů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Ramesh Sharda, Dursun Delen and Efraim Turban. Analytics, Data Science, & Artificial Intelligence. Pearson, 2021. ISBN 978-1292341552.
-
Základní:
Smejkal V., Sokol T., Kodl J. Bezpečnost informačních systémů. Plzeň, 2019. ISBN 9788073807658.
-
Základní:
Baltzan, P. M: Information Systems - 5th Edition. McGraw-Hill Education, 2016. ISBN 978-1259924910.
-
Doporučená:
Mates, Pavel a Smejkal, Vladimír. E-government v českém právu. 2006. ISBN 80-7201-614-8.
-
Doporučená:
Carroll, J.M. HCI models, theories, and framework: towards a multidisciplinary science. Amsterodam : Morgan Kaufmann, 2003. ISBN 1-55860-808-7.
-
Doporučená:
RAINER, R. Kelly; TURBAN, Efraim. Introduction to Information Systems : Supporting and Transforming Business.. 2008. ISBN 978-0470169001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Celkem
|
152
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit trendy ve zpracování informací |
orientovat se v možnostech databázových technologií s cílem efektivního zpracování dat a získávání znalostí |
vysvětlit a ilustrovat metody a modely pro reprezentaci a zpracování velkých a / nebo nestrukturovaných dat |
prokazovat znalosti základních pojmů a metod z matematiky, pravděpodobnosti a statistiky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
navrhnout a optimalizovat rozsáhlý datový model, zvolit a efektivně použít metody a technologie pro zpracování, analýzu a reprezentaci rozsáhlých strukturovaných i nestrukturovaných dat |
analyzovat i nestandardní požadavky a situace a navrhnout řešení postavené na netriviální modifikaci stávajících postupů a komponent |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit a ilustrovat netriviální pojmy z oblasti různých typů informačních systémů |
vysvětlit principy plánování a řízení softwarových projektů v rámci informačních systémů |
vysvětlit význam metadat |
akceptovat etická a bezpečnostní pravidla a standardy v oblasti elektronické výměny dat |
vysvětlit principy a implementaci e- Governmentu |
vysvětlit a ilustrovat základní pojmy z oblasti různých typů informačních systémů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat a navrhnout varianty vhodného technologického řešení pro projektovaný systém a doporučit konkrétní volbu. Případně vyhodnotit i využití netradičních a dosud rozsáhle nevyzkoušených metod a postupů |
komunikovat s lidmi jak z oblasti ICT tak z jiných oborů, a to jak partnery (členy týmu), tak i se zákazníky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|