|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKE / TZP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKE
/
TZP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Technika životního prostředí
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
3 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KKE/TZP*
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti se obeznámí s:
Jakost prostředí, vnější prostředí, mikroklima, škodliviny v ovzduší, hodnocení znečištění ovzduší. Vytápění, tepelné vlastnosti budov, konvekční vytápění, sálavé vytápění, otopné soustavy vodní, parní, teplovzdušné, součásti vytápěcích zařízení, regulace vytápěcích zařízení. Větrání a odsávání, proudění vzduchu ve větraném prostoru, větrání přirozené, nucené, místní, odsávací zařízení. Klimatizace, klimatizační zařízení, zpětné využívání tepla, rozvod vzduchu. Výpočet sítí vzduchovodů. Odlučování pevných částic, odlučovače, jejich vlastnosti, odlučovací pochody, filtry. Odstraňování plynných škodlivin z exhalací. Hluk, zdroje hluku. Osvětlení, základní pojmy, světelné zdroje, požadavky na umělé osvětlení.
|
Požadavky na studenta
|
vypracování seminární práce, získání zápočtu, ústní zkouška
|
Obsah
|
1. Jakost prostředí, vnější prostředí, mikroklima
2. Hodnocení znečištění ovzduší
3. Vytápění, tepelné vlastnosti budov
4. Konvekční vytápění, sálavé vytápění
5. Teplovodní vytápění
6. Parní vytápění, teplovzdušné vytápění
7. Regulace vytápěcích zařízení
8. Větrání a odsávání, proudění vzduchu v prostoru
9. Přirozené větrání, nucené větrání
10. Odsávací zařízení, klimatizace
11. Klimatizační zařízení, rozvod vzduchu
12. Výpočet potrubních sítí vzduchovodů, odlučování pevných částic
13. Hluk, zdroje hluku, osvětlení, světelné zdroje
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat komplexně a vysvětlit na vyšší úrovni co je to životní prostředí |
využívat znalosti z oblasti vnějšího prostředí, mikroklimatu |
využívat znalosti o vytápění, tepelných vlastnostech budov |
vysvětlit konvenční vytápění a sálavé vytápění |
využívat samostatně teoretické znalosti o hluku, osvětlení a o klimatizaci |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
navrhnout na základě získaných znalostí základní druh tepelného čerpadla, klimatizace či zateplení pro danou budovu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
interpretovat výsledky způsobů vytápění, větrání a klimatizace
|
navrhnout metodu odstranění škodlivin v ovzduší |
navrhnout zateplení budovy dle tepelných vlastností budov |
popsat komplexně a vysvětlit na vyšší úrovni vhodnost konvekčního a sálavého vytápění |
popsat komplexně způsoby odhlučnění a osvětlení jednotlivých místností nebo budov |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat příslušné normy a předpisy |
používat výpočtové metody a rovnice pro přenos tepla a hmoty |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|