|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKY / TŘ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKY
/
TŘ
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Teorie řízení
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
5
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KKY/ZKY
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními poznatky teorie řízení lineárních i nelineárních spojitých dynamických systémů.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: 4 referáty, 2 kontrolní testy v průběhu semestru.
Zkouška: Odpovídající znalost odpřednesené a procvičené látky,
u zkoušky se zohledňují výsledky dosažené v semestru.
Pozn.: Při znovuzápisu předmětu se zápočet před zkouškou neuznává.
|
Obsah
|
Předmět KKY/TŘ buduje ucelenou teorii automatického řízení spojitých lineárních/nelineárních systémů. Základní typy řízených soustav, popis a dynamické vlastnosti, identifikace parametrů, stabilita, kvalita, základní druhy regulátorů a jejich optimální nastavení. Syntéza optimálních systémů automatického řízení, zejména pro průmyslové aplikace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Martin Švejda, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Ing. Martin Švejda, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. František Tůma, CSc. (100%),
-
Cvičící:
Ing. Martin Švejda, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. František Tůma, CSc. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
44
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
8
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat základními znalostmi z problematiky matematické analýzy a lineární algebry |
disponovat základními znalostmi úvodních vysokoškolských kurzů fyziky |
disponovat základními znalostmi počítačů a programování na úrovni úvodních vysokoškolských kurzů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aktivně používat základní metody matematické analýzy a lineární algebry |
písemnou formou popsat a zpracovat výsledky své samostatné práce (laboratorních cvičení) |
samostatně řešit zadané simulační úlohy v laboratoři |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
klasifikovat systémy (vnější a vnitřní popis systémů - obrazový přenos, stavový popis) |
analyzovat dynamické vlastnosti a frekvenční vlastnosti systémů |
formulovat základní principy řízení na základní typy řízených soustav |
posoudit stabilitu a kvalitu systémů (kritéria stability a kvality) |
rozpoznat základní úlohy řízení a výměny informace v různých systémech |
popsat možnosti řízení / regulace systémů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provádět identifikaci parametrů systému z naměřených charakteristik |
provádět měření přechodových a frekvenčních charakteristik na reálných/simulovaných systémech |
provádět počítačové simulace regulačních úloh v předrealizační fázi s ověřením jejich stability a kvality |
řešit praktické úlohy návrhu základních druhů regulátorů a jejich optimáního nastavení (konkrétně PID regulátor) |
uplatnit správně principy automatického řízení při syntéze optimálních systémů automatického řízení, zejména pro průmyslové aplikace |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Laboratorní praktika, |
Individuální konzultace, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Laboratorní praktika, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Demonstrace dovedností, |
Laboratorní praktika, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|