|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / BZPS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
BZPS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Bakalářská zkouška PS
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
9 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlavním cílem Bakalářské zkoušky PS je ověřit, že student ovládá postupy pro:
- návrh a optimalizaci řešení pozemní stavby a jejích konstrukcí s použitím vhodných materiálů a technologií,
- hodnocení parametrů vnitřního prostředí stavby a vytváření podmínek pro zajištění jejich kvality,
- hodnocení a optimalizaci investičních a provozních nákladů stavby,
- používání výpočetní techniky a profesionálního software pro návrh a optimalizace zvolených řešení,
- prezentaci navržených řešení a výsledků práce.
|
Požadavky na studenta
|
V rámci Bakalářské zkoušky PS jsou posuzovány získané znalosti, dovednosti a schopnosti, zejména nezbytné teoretické i praktické poznatky a jejich aplikace při řešení daného problému.
|
Obsah
|
Bakalářská zkouška PS sestává z následujících 3 povinných tematických okruhů, které vycházejí zejména z uvedených studijních předmětů:
1. Navrhování pozemních staveb:
- Zakládání staveb
- Pozemní stavby 1 - Systémy staveb
- Pozemní stavby 2 - Nosné konstrukce
- Pozemní stavby 3 - Stavební fyzika
- Pozemní stavby 4 - Kompletační konstrukce
- Pozemní stavby 5 - Halové, výškové a montované stavby
- Pozemní stavby 6 - Požární bezpečnost a zdravotní nezávadnost staveb
- Rekonstrukce a diagnostika staveb
2. Příprava a provádění pozemních staveb:
- Technologie staveb 1
- Technologie staveb 2
- Příprava a řízení staveb
- Stavební projekt 1/1
- Stavební projekt 1/2
3. Statika konstrukcí pozemních staveb:
- Technicko fyzikální analýza 1
- Železobetonové konstrukce 1
- Železobetonové konstrukce 2
- Ocelové konstrukce 1
- Ocelové konstrukce 2
- Zděné konstrukce
- Dřevěné konstrukce 1
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát a orientovat se ve stavebních materiálech |
znát a orientovat se ve stavebních konstrukcích |
znát a orientovat se ve statice staveb |
znát a orientovat se ve stavebních technologiích |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
zvolit vhodný stavební materiál |
zvolit vhodný konstrukční systém stavby |
staticky posoudit navrženou stavební konstrukci |
zvolit vhodnou technologii realizace stavby |
prezentovat odbornou problematiku |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vlastností stavebních materiálů |
vlastností stavebních konstrukcí |
statiky pozemních staveb |
technologií provádění pozemních staveb |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhovat vhodné materiálové řešení pozemních staveb |
navrhovat a optimalizovat stavební konstrukce |
dimenzovat a staticky posuzovat stavební konstrukce |
navrhovat a optimalizovat technologie provádění pozemních staveb |
zpracovat a prezentovat odbornou problematiku |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Diskuse, |
|
|
|
|