|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / CVP2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
CVP2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
CAD systémy ve stavitelství 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
18 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V předmětu CVP2 se student seznámí s možnostmi a specifiky moderního projektování s využitím informačního modelu budovy (BIM) na platformě software ArchiCAD. Cílem předmětu je seznámit studenty s rozdílným přístupem k projektování, výhodami a nevýhodami BIM projektování, s problematikou komunikačních procesů, řešení kolizí a změn při tvorbě dokumentace. Po absolvování kurzu bude mít student základní znalosti používání informačních modelů v projektování stavebních konstrukcí a tvorby výstupů na odpovídající úrovni v software ArchiCAD.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu: Zpracování jednoduchého 3D informačního modelu a jeho odevzdání v zadaných formátech na externí uložiště.
|
Obsah
|
1. týden: Úvod do problematiky BIM projektování
2. týden: Digitální formáty - typy souborů. Seznámení se s programy, pracovní prostor, tvorba podlaží, řezů a pohledů
3. týden: Svislé prvky (stěny, sloupy), zadávání materiálů, definice stylů
4. týden: práce s atypickými konstrukcemi
5. týden: Otvorové výplně
6. týden: Tvorba stropních konstrukcí a podlah
7. týden: Schodiště, typy schodišť, zábradlí
8. týden: Zařizovací předměty, nábytek
9. týden: Spojování více pater, nastavení vícepodlažního objektu, střecha
10. týden: Obvodový plášť, tabulky, výkazy místností, schéma využití ploch
11. týden: Rendrování, realistické zobrazení, výstupy
12. týden: Osvětlení, kamery
13. týden: Zápočtový týden, rezerva
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Horová, Iva. 3D modelování a vizualizace v AutoCADu. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0900-3.
-
Doporučená:
Ptáček, Roman; Pour, Pavel. BIM projektování v ArchiCADu. Vyd. 1. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4165-9.
-
Doporučená:
Černý, M., Tomanová, Š., Pospíšilová, B., Vyhnálek, R., Jirát, M., Lubas, A., Vaněk, P. BIM Příručka. 2013.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
4
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
22
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- orientovat se v základech 3D projektování
- popsat základní a mírně pokročilé pojmy, metody a zásady pro navrhování staveb |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- samostatně využívat operační systém Windows na pokročilé uživatelské úrovni
- ovládat základní práci v software ArchiCAD |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- vysvětlit principy projektování konstrukcí v BIM prostředí
- vysvětlit principy kreslení bloků, nastavování stylů
- orientovat se v možnostech generování výstupů v požadovaném měřítku
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- navrhnout ve 3D jednoduchý projekt objektu úrovni studie / DUR
- navrhnout materiály pro tvorbu 3D pohledů
- sestavit vhodné prostředky pro vytvoření celistvého projektu odpovídající úrovně |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|