|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / POS2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
POS2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Pozemní stavby 2 - Nosné konstrukce
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
27 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenta komplexně vnímat účinky vlivů působících na stavební konstrukce, jejich vzájemnou interakci a aplikovat tyto znalosti při návrhu základových konstrukcí, spodní stavby včetně hydroizolačních opatření, předsazených konstrukcí, vertikálních komunikací a nosných konstrukcí střech.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
Zpracování semestrálních úloh v uspokojivé kvalitě a absolvování průběžných testů s úspěšností nad 50 %.
Požadavky ke zkoušce:
Prokázání dostatečné znalosti semestrální látky a schopnost její aplikace v souvislostech.
|
Obsah
|
1. Konstrukční systémy staveb - shrnutí a opakování; vnější účinky a reakce systému; svislé a vodorovné nosné konstrukce, dilatace.
2. Předsazené konstrukce - druhy, funkce a požadavky, vnější vlivy, konstrukční řešení, statické chování.
3. Vnitřní schodiště - funkce a požadavky, typologie, tvarová řešení, konstrukční zásady, akustika, požární bezpečnost.
4. Vnitřní schodiště - konstrukční, materiálové a technologické varianty.
5. Vnitřní schodiště - statické principy, interakce s nosným systémem budovy.
6. Šikmé rampy, výtahové šachty a eskalátory - stavebně konstrukční principy, interakce s nosným systémem budovy, statické požadavky na podpůrné konstrukce; vnější a venkovní schodiště - konstrukční, materiálové a technologické varianty, požadavky a vlastnosti.
7. Nosné konstrukce zastřešení I. - terminologie; krovy - funkce, materiály, požadavky, vlastnosti, prvky a spoje, prostorová tuhost.
8. Nosné konstrukce zastřešení II. - vazníkové a tažené konstrukce - funkce, materiály, požadavky, vlastnosti, prostorová tuhost.
9. Základové konstrukce I. - hydrogeologický průzkum, základové poměry, geotechnické kategorie; základy - funkce a požadavky, principy konstrukčního návrhu, vliv na statické chování celého nosného systému; interakce systému stavba - základy - podloží.
10. Základové konstrukce II. - plošné základy - druhy, konstrukční a materiálová řešení, statické chování; hlubinné základy - druhy, konstrukční a materiálová řešení, statické chování.
11. Spodní stavba - zemní tlak, hydrostatický tlak, namáhání konstrukcí spodní stavby, suterénní stěny, osvětlovací a větrací šachty - funkce a požadavky, principy, konstrukční a technologická řešení.
12. Hydroizolace spodní stavby I. - hydrofyzikální expozice spodní stavby, agresivita prostředí, povlakové hydroizolační systémy - typy, vlastnosti, principy návrhu.
13. Hydroizolace spodní stavby II. - hydroizolační systémy ostatní - typy, vlastnosti, principy návrhu; prostupy a speciální detaily; dilatace hydroizolačních systémů a spodní stavby.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ČSN 01 3420 (013420) Výkresy pozemních staveb. Kreslení výkresů stavební části.
-
Základní:
Sylabus pro předmět POS2
(Pašek J.)
-
Doporučená:
Barritt C. M. H. Advanced Building Construction, Vols. 1 ? 4, Longman, 1988 ? 1991 (angl.).
-
Doporučená:
Hájek P. a kol. Konstrukce pozemních staveb 1 ? nosné konstrukce I. ČVUT Praha, 2006.
-
Doporučená:
Witzany J. a kol. Konstrukce pozemních staveb 20. ČVUT Praha, 2006.
-
Doporučená:
Barry R. The Construction of Building, Vols. 1 ? 4, Oxford BSP, 1991 ? 2000 (anglicky).
-
Doporučená:
Schueller W. The Design of Building Structures, rev. ed., 2016, Vol. 2. Computers & Structures, Inc., 2016.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
32
|
Celkem
|
114
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se ve specifických požadavcích na pozemní stavby |
popsat konstrukční systémy pozemních staveb, požadavky na ně a zásady jejich navrhování |
vysvětlit vlastnosti svislých nosných konstrukcí, požadavky na ně a zásady jejich navrhování |
vysvětlit vlastnosti vodorovných nosných konstrukcí, požadavky na ně a zásady jejich navrhování |
orientovat se v problematice dilatací stavebních konstrukcí a dilatačních spár |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
sestavit přehled účinků působících na konstrukce pozemních staveb |
provést návrh konstrukčního systému budovy |
navrhnout umístění prvků svislých nosných konstrukcí stavby |
navrhnout koncepci vodorovných nosných konstrukcí stavby |
navrhnout umístění a typ dilatační spáry |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v komplexních požadavcích na pozemní stavby |
vysvětlit vlastnosti předsazených konstrukcí, požadavky na ně a zásady jejich navrhování |
vysvětlit vlastnosti schodišť, požadavky na ně a zásady jejich navrhování |
vysvětlit vlastnosti nosných konstrukcí zastřešení, požadavky na ně a zásady jejich navrhování |
vysvětlit vlastnosti základových konstrukcí, požadavky na ně a zásady jejich navrhování |
vysvětlit vlastnosti spodní stavby, požadavky na ně a zásady jejich navrhování včetně hydroizolačního systému |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat účinky působící na konstrukce pozemních staveb |
navrhnout a optimalizovat konstrukční systém budovy |
navrhnout předsazené konstrukce stavby |
navrhnout schodiště |
navrhnout nosnou konstrukci zastřešení |
navrhnout systém plošných základů stavby |
navrhnout konstrukci spodní stavby včetně hydroizolace |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Diskuse, |
|
|
|
|