|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / PRPS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
PRPS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Profesní praxe - Pozemní stavby
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
18
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Praxe
12
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
3 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Profesní praxe je pro studenty programu Pozemní stavby, je povinná. Cílem je vést studenty k porovnání teoretických znalostí získaných studiem se stavem v procesu návrhu a provádění pozemních staveb, k určením rozdílů teorie a skutečnosti a podávat návrhy na možná zlepšení případného technického řešení ; získat potřebné podklady a praktické zkušenosti pro vypracování praktické části.
Obsahem profesní praxe je seznámit se s prostředím zvolené odbornosti, využití poznatků při vypracování vstupní analýzy zadaného problému a návrhu postupu řešení praktické části.
Praxe musí probíhat u některé organizace působící v oboru stavebnictví, a to například u
- realizátora staveb a jejich dílčích celků
- architektonické nebo projekční kanceláře
- developerské, investorské či inženýrské organizaci působící v přípravě nebo realizaci staveb
- organizace zabývající se výrobou stavebních hmot a výrobků
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
- potvrzení o absolvování praxe ve stavebním deníku
- zpráva o odborné praxi-psaná do stavebního deníku po jednotlivých dnech
Zpráva musí obsahovat charakteristiku podniku, pracoviště a pod, popis obsahu praxe, její zhodnocení a přínos pro studenta.
|
Obsah
|
Obsahem profesní praxe je seznámit se s prostředím zvolené odbornosti, využití poznatků při vypracování vstupní analýzy zadaného problému a návrhu postupu řešení praktické části diplomové práce.
Praxe musí probíhat u některé organizace působící v oboru stavebnictví a to
- u realizátora staveb
- u architektonické nebo projekční kanceláře
- u developerské, investorské či inženýrské organizace působící v přípravě nebo realizaci staveb
- v organizaci výroby stavebních hmot a výrobků pro stavby
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Jarský Č.,Musil F. a kol. Příprava a realizace staveb. CERM Brno ,2003. CERN Brno, 2003.
-
Doporučená:
SACKS, R., EASTMAN, C., LEE, G., TEICHOLZ, P. BIM Handbook: A Guide to Building Information Modeling for Owners, Designers, Engineers, Contractors, and Facility Managers.
-
Doporučená:
ČSN EN ISO 17660.
-
Doporučená:
Jarský Č.,Musil F. a kol. Příprava a realizace staveb..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
480
|
Celkem
|
480
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat základy technického řešení daného úkolu
definovat stavební materiály
definovat základní stavební konstrukce
orientovat se v oblasti stavební technologie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
zpracovat základy technického kreslení
navrhnout vhodný stavební materiál
analyzovat vhodnou stavební konstrukci
určit vhodnost stavební technologie |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v základních problémech při výstavbě
popsat znalosti o organizaci práce na stavbě
orientovat se v problémech práce s lidmi na stavbě
disponovat se zkušenostmi pro práci s lidmi na stavbě |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
řešit základní problémy při výstavbě
řešit organizaci práce na stavbě
realizovat a organizovat práci na stavbě |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
|
|
|
|