|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / STS5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
STS5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Stavitelství S5 - Halové a výšk. stavby
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Stavitelství S5 - Halové a výškové stavby
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu Stavitelství S5 je seznámit studenty s problematikou návrhu výškových a halových objektů a celkovým návrhem a technickou přípravou a koordinací projektu skeletové a halové pozemní stavby.
Část výuky je věnována občanským, průmyslovým, skladovým, zemědělským a ekologickým stavbám, dále halám o velkých rozpětích a dřevěným stavbám. Zahrnuta je stavební příprava pro strojní a technologické vybavení výrobních objektů.
V závěru výuky bude o vývojových trendech ve stavění a dokumentovány ukázky staveb.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
Vypracování a odevzdání semestrální práce při splnění podmínek jejího zadání.
Zápočty z předmětu KME/STS5 získané v předchozích létech studia se neuznávají.
Požadavky ke zkoušce:
Aktivní. znalost přednášené látky a schopnost její aplikace při navrhování stavebních konstrukcí objektů a hal
|
Obsah
|
1. týden Výškové a halové stavby - podklady a návrh stavby
úvod, podklady pro stavbu - průzkumné práce, situační podklady, zadání, umístění,
rozdělení staveb, půdorysné a dispoziční nároky, koncepce nosných systémů, materiály
2. týden Výškové stavby ? konstrukční systémy a zajištění stability
typologie a užití konstrukčních systémů, zatížení, analýza a návrh nosné konstrukce,
stabilitní a pevnostní řešení, užití materiálů na svislé konstrukce
3. týden Výškové stavby ? nosné konstrukce
stěnové, deskostěnové, pilířové, skeletové, jádrové a komůrkové konstrukce, mrakodrapy
4. týden Výškové stavby ? nosné konstrukce
způsoby založení, suterény, návrh vodorovné a svislé konstrukce, schodiště, ztužení
5. týden Výškové stavby ? obvodové konstrukce
řešení střech objektů a obvodové pláště, příklady
6.týden Halové stavby pro výrobu, obchod a skladování
úvod, určení hal, požadavky, rozdělení hal podle účelu a rozpětí,
koncepce technického a provozního řešení hal a výrobních objektů, příprava stavby
statická schémata, nosné soustavy, základní prvky konstrukce, dilatační celky,
7.týden Stavební konstrukce hal a provozních objektů
řešení nosné konstrukce hal, betonové, ocelové haly a dřevené haly, haly z dalších materiálů
konstrukční celky, založení hal, systémy zastřešení, materiály
8. týden Obchodní, průmyslové a zemědělské objekty
specifické konstrukce jednotlivých druhů staveb, příklady řešení, obvodové pláště
vestavby, historické a typové konstrukční soustavy,
9. týden Stavební úpravy pro strojní vybavení objektů
stavební připravenost pro montáž zařízení a strojů, typy konstrukcí a jejich návrh
základy strojů, průmyslové podlahy, jeřábové dráhy a jeřáby
10.týden Dřevěné stavby a střechy
stavební řešení dřevěných pozemních objektů ? skelety, rámové a panelové konstrukce, moderní krovy dnešních objektů - návaznost na výuku v předmětu dřevěné konstrukce
11.týden Dřevěné stavby a střechy
dřevěné haly a střechy, vazníky, příhradové a lepené konstrukce, oblouky,
dřevěný střešní a obvodový plášť
12. týden Haly velkých rozpětí
oblouky, zavěšené a visuté střechy, pneumatické konstrukce
haly pro sport, kulturu a dopravu
13. týden Objekty, haly a superkonstrukce
primární a sekundární konstrukce střechy, střešní plášť, atypické konstrukce,
vývojové trendy, ekologické a energetické úpravy
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Vejvara L. Ploché střechy (učební texty).
-
Doporučená:
Vejvara L. Průmyslové stavby a jejich rekonstrukce (učební texty).
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
22
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát stavební konstrukce z předmětů Stavitelství STS 1 až STS 4,
|
znát a orientovat se v nosných systémech staveb |
znát a orientovat se v zakládání staveb |
znát a orientovat se v legislativních a návrhových předpisech pro stavby |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
kreslit a navrhovat stavební konstrukce podle znalostí z předmětů Stavitelství STS1 až STS4 |
vytvářet nosné systémy staveb - stěnové, sloupové a kombinované |
řešit základy staveb |
uplatňovat legislativní a návrhové předpisy pro stavby, zejména podle platných vyhlášek |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v konstrukčním řešení vícepodlažních, výškových a halových staveb |
znát a popsat nosné systémy výškových a halových staveb |
charakterizovat specifické vlastnosti výškových a halových staveb |
řešit stavbu a související areál včetně napojení na dopravní a technickou infrastrukturu. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhovat koncepční, dispoziční a provozní řešení výškových a halových staveb |
navrhovat umístění staveb na pozemku a napojení na inženýrské sítě a dopravní napojení |
vytvořit nosnou konstrukci a obálku výškových a halových staveb |
zpracovat projektovou dokumentaci výškové nebo halové stavby v zadaném rozsahu |
řešit provoz a vybavení výškových a průmyslových staveb |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|