|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / VM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
VM
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Výzkumné metody pro ekonomy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
137 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMO/VT
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Objasnit studentům základní principy a postupy výzkumné práce a možnosti jejího využití v aplikaci pro ekonomy. Naučit je zejména rozlišovat a využívat základní metody a nástroje pro kvantitativní, kvalitativní i smíšený design výzkumu pro podnikovou praxi. Prověřit jejich schopnost připravit a realizovat výzkum na zadané téma z podnikatelského prostředí.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou udělení zápočtu je získání 10 bodů za seminární práci a aktivní činnost na seminářích.
Uznání seminární práce - design výzkumu na zadané téma, které je orientované na podnikovou praxi nebo přímo realizace konkrétní akce výzkumu trhu. (4 body, nutná podmínka).
V aktivitách na seminářích je možné získat 10 bodů (6 bodů je nutná podmínka).
Seminární práce má jeden řádný termín a jeden opravný.
Aktivity budou specifikovány na Courseware.
Zkouška je kombinovaná (písemný test a ústní zkouška), absolvování písemného testu. Hodnocení: 90-100 % výborně, 80-89 % velmi dobře, 70-79 % dobře, 69 % a méně nevyhověl.
Specifikace požadavků pro studenty kombinované formy studia je v COURSEWARE.
|
Obsah
|
Věda, výzkum, metodologie vědy, členění výzkumu, etika vědecké práce.
Strategie výzkumu a jejich design.
Návrh výzkumu, výzkumná oblast, výzkumné téma, výzkumné otázky.
Kvantitativní výzkum, experiment a neexperimentální výzkum.
Kvalitativní výzkum a jeho možné varianty.
Smíšený výzkum a příklady smíšeného výzkumu.
Vyhodnocování dat z výzkumu a vytváření závěrečné zprávy.
Dotazování dotazník a aplikace z ekonomických disciplín.
Dotazování interview a aplikace z ekonomických disciplín.
Pozorování a aplikace z ekonomických disciplín.
Získávání primárních dat nepřímým měřením a aplikace pro ekonomické disciplíny, zaměření na ČR a EU.
Podstata marketingového výzkumu, marketingový výzkum trhu jako zdroj informací pro marketingový informační systém podniku.
Analýza big dat z veřejně dostupných a podnikových databází za účelem získání odpovědí na výzkumné otázky.
Rozbor ukázek výzkumů v zaměření na podnikání a management (výzkum tržního prostředí, výzkum značky, výzkum produktu, výzkum komunikace, cenový výzkum, výzkum chování spotřebitele) a aplikace v případových studiích.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
-
Základní:
Tahal, Radek. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. První vydání. 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
-
Základní:
Eger Ludvík, Egerová Dana. Metodologie výzkumu. Plzeň, 2022. ISBN 978-80-261-1108-5.
-
Základní:
Hendl, Jan; Remr, Jiří. Metody výzkumu a evaluace. 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
Základní:
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum.. Praha, 2006. ISBN 80-247-0966-X.
-
Základní:
PUNCH, K.F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha, 2008.
-
Základní:
Eger, Ludvík; Egerová, Dana. Základy metodologie výzkumu : pro studenty ekonomických oborů. 1. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2014. ISBN 978-80-261-0418-6.
-
Doporučená:
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
Doporučená:
Burns, Alvin C.; Veeck, Ann; Bush, Ronald F. Marketing research. Eigth edition, global edition. 2017. ISBN 978-1-292-15326-1.
-
Doporučená:
FORET, M. STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Praha, 2003. ISBN 80-247-0385-8.
-
Doporučená:
PŘIBOVÁ, M. Marketingový výzkum trhu v praxi.. Praha, 1996. ISBN 80-7169-299-9.
-
Doporučená:
HAGUE, P. Průzkum trhu. Brno, 2005. ISBN 80-7026-917-8.
-
Doporučená:
HENDL, J. Přehled statistických metod. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-482-3.
-
Doporučená:
CRESWELL, J.W. Research design. London, 2005. ISBN 978-1-4129-6556-9.
-
Doporučená:
Saunders, Mark; Lewis, Philip. Research methods for business students. 11th ed. Harlow : Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-273-71686-0.
-
Doporučená:
BRYMAN, Alan. Social Research Methods. Oxford, 2016. ISBN 978-0-19-968945-3.
-
Doporučená:
Punch, Keith. Základy kvantitativního šetření. Vyd. 1. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
42
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Projekt individuální [40]
|
27
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
5
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
využívat základní poznatky z ekonomických disciplín |
pracovat se základními dostupnými informačními zdroji |
aplikovat základní poznatky ze statistiky |
zpracovat odbornou studii typu bakalářské práce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
dokáže pracovat se základním kancelářským software |
vyhledat a analyzovat relevantní odborné zdroje |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
využívat dedukci a indukci a analýzu a syntézu jako základní postupy při diskusi o jevech hospodářské a společenské praxe |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
využívat a analyzovat relevantní informační zdroje |
sestavit návrh výzkumu včetně jeho designu |
realizovat výzkum se zaměřením na ekonomickou praxi (trh) |
vytvořit výzkumnou zprávu a připravit její prezentaci |
formulovat doporučení vyplývající z realizovaného výzkumu pro management podniku |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvořit plán výzkumu včetně stanovení výzkumných otázek, případně hypotéz |
rozhodnout o výzkumném souboru a o aplikaci metod |
analyzovat a interpretovat data z výzkumného šetření |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
diskutovat o potřebě výzkumu pro rozvoj lidského poznání |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Případové studie |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Případové studie |
|
|
|
|