|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / 9MSD3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
9MSD3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Matematika s didaktikou /aritmetika/
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
18 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je:
- seznámit studenty s fenomény ovlivňujícími u žáka vhled do struktury slovní úlohy a proces jejího řešení, naučit je pracovat s textem slovní úlohy a volit různé způsoby vizualizace struktury slovní úlohy, volit metody řešení slovní úlohy podle individuálních potřeb žáka,
- dovést studenty k pochopení souvislostí mezi racionálními a reálnými čísly,
- formou kooperativní výuky naučit studenty práci s chybou v matematice.
|
Požadavky na studenta
|
K zápočtu:
Student/ka úspěšně zvládne jednu zápočtovou písemnou práci na témata:
Početní výkony s racionálními čísly
Desetinné rozvoje reálných čísel
Řešení jednoduchých slovních úloh
Řešení složených slovních úloh
|
Obsah
|
1. Těleso racionálních čísel, početní výkony s racionálními čísly
2. Zlomky v učivu 1. st. ZŠ
3. Reálná čísla
4. Desetinné rozvoje reálných čísel, přibližné vyjádření reálného čísla desetinným zlomkem
5. Desetinná čísla v učivu 1. stupně
6. Slovní úlohy a jejich postavení v učivu 1. st. ZŠ
7. Řešení jednoduchých slovních úloh (sčítání, odčítání)
8. Řešení jednoduchých slovních úloh (násobení, dělení)
9. Složené slovní úlohy
10. Netradiční slovní úlohy
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Šárka Pěchoučková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Doc. PaedDr. Jana Coufalová, CSc. (100%),
PhDr. Šárka Pěchoučková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Doc. PaedDr. Jana Coufalová, CSc. (100%),
Ing. Jana Hoffmannová (100%),
Mgr. et Mgr. Jana Hoffmannová (100%),
PhDr. Šárka Pěchoučková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Celkem
|
51
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpokládá se znalost základů výrokové logiky, základních pojmů teorie množin a teorie relací a operací, polokruhu přirozených čísel a okruhu celých čísel (úroveň výstupu předmětu KMT/MSD2). Nejsou podmiňující předměty |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka - pomocí neurčitých rovnic řeší úlohy z praxe a diskutuje nad dalšími strategiemi řešení vhodnými pro žáky 1. stupně, - navrhne různé aktivity vedoucí k vytvoření proceptu racionálního čísla na základní škole, - zkonstruuje těleso racionálních čísel, - objasní vlastnosti reálných čísel, provede klasifikaci desetinných rozvojů reálných čísel, - demonstruje způsoby převádění zlomků na racionální čísla a naopak, - uvede fenomény, které mohou u žáka ovlivnit proces řešení slovní úlohy, - navrhne různé aritmetické a algebraické strategie řešení jednoduchých slovních úloh na 1. stupni ZŠ, - rozliší analytickou a syntetickou metodu řešení složených slovních úloh a aplikuje je na konkrétní úlohy, - navrhne různé způsoby vizualizace struktury jednoduchých nebo složených slovních úloh, - demonstruje práci s chybou v hodinách matematiky. Rozvíjeny jsou především kompetence k učení, komunikativní, k řešení problémů a částečně i kompetence občanské a sociální. Z profesních kompetencí učitele jsou rozvíjeny zejména kompetence pedagogické a didaktické, částečně diagnostické, komunikativní |
Student/ka
- navrhne různé aktivity vedoucí k vytvoření proceptu racionálního čísla na základní škole,
- zkonstruuje těleso racionálních čísel,
- objasní vlastnosti reálných čísel,
- provede klasifikaci desetinných rozvojů reálných čísel,
- demonstruje způsoby převádění zlomků na racionální čísla a naopak,
- uvede fenomény, které mohou u žáka ovlivnit proces řešení slovní úlohy,
- navrhne různé aritmetické a algebraické strategie řešení jednoduchých slovních úloh na 1. stupni ZŠ,
- rozliší analytickou a syntetickou metodu řešení složených slovních úloh a aplikuje je na konkrétní úlohy,
- navrhne různé způsoby vizualizace struktury jednoduchých nebo složených slovních úloh,
- demonstruje práci s chybou v hodinách matematiky.
Rozvíjeny jsou především kompetence k učení, komunikativní, k řešení problémů a částečně i kompetence občanské a sociální. Z profesních kompetencí učitele jsou rozvíjeny zejména kompetence pedagogické a didaktické, částečně diagnostické, komunikativní. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|