|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / EFS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
EFS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Úvod do didaktiky matematiky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
44 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získávání a rozvíjení znalostí souvisejících s kompetencemi potřebnými pro učitelství matematiky na 2. stupni ZŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Student/ka úspěšně zvládne v průběhu semestru 2 písemné kontrolní testy na témata:
1. test: a) grafy elementárních funkcí, příp. i složených funkcí, b) limity elementárních funkcí, příklady, zápis, pochopení souvislostí, c) derivace funkce, d) maxima a minima elem. funkcí
2. test: kombinatorika, klasická pravděpodobnost, Bayesova věta, věta o úplné pravděpodobnosti
|
Obsah
|
1. Konstantní a lineární funkce, lineární lomená funkce. Nepřímá úměrnost
2. Kvadratická funkce. Funkce exponenciální a logaritmická. Inverzní funkce
3. Goniometrické a cyklometrické funkce. Grafy jednodušších složených funkcí
4. Limita funkce, různé případy, znalost definicí, schopnost aplikovat na probraných příkladech funkcí
5. Spojitost funkce. Maxima a minima funkce
6. Derivace funkce, monotonie
7. Základní pojmy kombinatoriky
8. Rozšíření znalostí kombinatoriky
9. Úvod do klasické pravděpodobnosti
10. Podmíněná pravděpodobnost
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Miroslava Huclová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Ing. Mgr. Filip Hložek (100%),
Doc. RNDr. Jaroslav Hora, CSc. (100%),
PhDr. Miroslava Huclová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Ing. Mgr. Filip Hložek (100%),
Doc. RNDr. Jaroslav Hora, CSc. (100%),
PhDr. Miroslava Huclová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
86
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
v probíraných tématech se předpokládají znalosti na úrovni (kvalitní) střední školy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
v probíraných tématech se předpokládají dovednosti na úrovni (kvalitní) střední školy |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
zná def. obory, obory hodnot a grafy elementárních funkcí |
chápe podstatu experimentální a teoretické pravděpodobnosti |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
načrtne grafy jednoduchých a jednodušších složených funkcí |
aplikuje teoretické poznatky o spojitosti, limitách, extrémech funkcí atp. na jednodušší situace, které se vyskytnou u některých elementárních funkcí |
používá základní pravidla pro počítání s reálnými čísly, s komplexními čísly a pro úpravy algebraických výrazů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Situační učení (vč. micro-teachingu), |
|
|
|
|