|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / ELTE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
ELTE
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Elektrotechnika pro vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
30 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMT/ELTA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání základní znalostí z teorie elektromagnetického pole pro potřeby výuky v technických předmětech na ZŠ. Výuka je založena na matematickém aparátu střední školy. Důraz je kladen na didaktickou transformaci látky do učiva vzdělávací oblasti Člověk a svět práce z RVP ZV (především do tematických celků Design a konstruování a Provoz a údržba domácnosti).
|
Požadavky na studenta
|
Semestrální práce
Aktivní účast na seminářích
Kombinovaná zkouška (ústní a písemná)
|
Obsah
|
Elektrické obvody a zařízení ve vzdělávání
BOZP v elektrotechnice ČSN
Základní zákony elektrotechniky.
Výroba elektrické energie.
Rozvod elektrické energie.
Elektrické stroje - základní rozdělení.
Transformátory - princip činnosti, konstrukce.
Elektrické asynchronní stroje.
Elektrické stejnosměrné stroje.
Generátory - alternátory a dynama.
Elektrické přístroje - spínače, relé a stykače, pojistky, jističe, proudové chrániče.
Elektroinstalace v občanské výstavbě
Didaktický projekt pro vzdělávání
Ručkové měřící přístroje.
Digitální měřící přístroje.
Měření elektrického napětí.
Měření elektrického proudu.
Měření elektrického příkonu.
Měření elektrického odporu.
Nepřímé měření elektrického odporu.
Měření úbytku napětí.
Zapojování základních elektrických obvodů.
Zapojování základních elektronických obvodů.
Zapojování pokročilých elektronických obvodů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Jan Krotký, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Jan Krotký, Ph.D. (60%),
Mgr. Pavel Moc, Ph.D. ,
Ing. Tetjana Tomášková, Ph.D. (40%),
-
Vede seminář:
Mgr. Pavel Moc, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
PAVLOVKIN, J., NOVÁK, D. ĎURIŠ, M. Elektrotechnika. Banská Bystrica, 2014. ISBN 978-80-557-0777-8.
-
Základní:
Vladař, Jaroslav; Zelenka, Jiří. Elektrotechnika a silnoproudá elektronika. Vyd. 1. Praha : SNTL, 1986.
-
Základní:
Kraemer E. Vybrané kapitoly z didaktiky elektrotechnických předmětů. Praha ČVUT, 1980.
-
Doporučená:
Friedmann Z. Didaktika technické výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2001.
-
Doporučená:
Jarolím, Pavel; Kůs, Josef; Ledvinová, Marcela. Elektrotechnika : příklady z elektrotechniky pro posluchače strojního inženýrství. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1995. ISBN 80-7082-111-6.
-
Doporučená:
Hánová. Elektrotechnika I. PF Nitra.
-
Doporučená:
Procházka, M. Sbírka úloh z elektrotechniky. PF Č. Budějovice, 1979.
-
Doporučená:
Blahovec, Antonín. Základy elektrotechniky v příkladech a úlohách. 1. vyd. Praha : Státní nakladatelství technické literatury, 1989.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
8
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
56
|
Celkem
|
103
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti z fyziky na úrovni středního všeobecného vzdělání |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
manuální zročnost pro práci s didaktickou stavebnicí a konstrukčními prvky |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student pochopí základní zákony elektrického a magnetického pole. Dokáže řešit jednoduché příklady. Dokáže transformovat teorii do jednoduchých úloh, činností a experimentů vhodných pro výuku technických předmětů ve ŠVP |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Zapojení el. obvodů, práce s chybou, práce podle návodu a schématu. |
Tvorba elektronických a elektrotechnických úloh, užití problémové metody. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
|
|
|
|