|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / MŠTD2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
MŠTD2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Tvořivá dílna 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
46 / -
|
0 / -
|
0 / 1
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/MŠTD2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KAT/MŠTD1 nebo KMT/MŠTD1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Výroba a příprava divadelních scén v podmínkách třídy. Výzdoba třídy a výrobky vhodné pro tyto účely. Podíl dětí na výzdobě. Lidové zvyky a tradice.
Studenti si osvojí dovednost využít výrobky dětí pro výzdobu makro a mikrointeriéru. Zvládnou flexibilně navrhnout divadelní scénu v podmínkách třídy. Studenti zvládnou vytvořit návrh nejméně jedné didaktické pomůcky včetně písemné reflexe jejího didaktického uplatnění a pomocí mikroedukačního výstupu a evaluace skupiny sám vyhodnotí její didaktickou účinnost a srozumitelnost návodu k této pomůcce.
|
Požadavky na studenta
|
Zvládnutí vyučovacích metod a organizačních forem práce pro pracovní činnosti, plánování těchto činností, realizace různých pracovních námětů. Znalost zásad pro bezpečnost a hygienu práce.
Výroba finálního výrobku.
|
Obsah
|
1. Modely prostorové. Studenti zhodnotí význam prostorových modelů, jako jsou loutky, maskoty třídy, pro celkový rozvoj dítěte a pro vytvoření atmosféry v dětském kolektivu.
2. Didaktické pomůcky. Studenti provedou analýzu tipů didaktických pomůcek a navrhnou vlastní didaktickou pomůcku.
3. Realizace návrhu didaktické pomůcky, vytvoření návodu.
4. Předvedení a uplatnění didaktické pomůcky pomocí mikroedukace, hodnocení pomůcky.
5. Výroba a příprava divadelních scén v podmínkách třídy. Na základě poznatků z předmětu Tvořivá dílna 1 a za využití vlastního výrobku navrhnou studenti divadelní scénu v podmínkách třídy.
6. Výzdoba třídy a výrobky vhodné pro tyto účely. Na základě poznatků z předmětu Materiály a pracovní techniky navrhnou studenti využití dětské tvorby pro výzdobu mikro a makro interiéru.
7. Realizace pracovního námětu za využití dovedností získaných v předmětu MŠMA a MŠTD1 a její zapracování do seminární práce.
8. Předvedení finálních výrobků. U didaktických pomůcek proběhne mikroedukace, na jejímž základě zhodnotí studenti účinnost a srozumitelnost zhotovené didaktické pomůcky.
9. Soubor pracovních námětů pro výrobu didaktických pomůcek. Studenti si vytvoří na základě evaluace předvedených didaktických pomůcek vlastní soubor obdobných pomůcek.
10. Soubor pracovních námětů pro výzdobu zařízení. Studenti si na základě evaluace předvedených prací vytvoří návrhy na výzdobu mikro a makro interiéru k lidovým svátkům.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
courseware, e-kurz v moodle: Tvořivá dílna 2
https://phix.zcu.cz/moodle/course/index.php?categoryid=624
LMS Moodle ZČU: Honzíková, J. Tvořivá dílna 2
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Honzíková, Depešová. Kdo tvoří, ten nezlobí III aneb práce s loutkou v mateřské škole. Plzeň, 2017. ISBN 978-80-261-0729-3.
-
Základní:
Honzíková, Jarmila. Lidové tradice v pracovní výchově. Plzeň : Krajské centrum vzdělávání, 2005. ISBN 80-7020-148-7.
-
Základní:
Honzíková, Jarmila. Netradičně v pracovní výchově. 1. vyd. Plzeň : Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škola, 2005. ISBN 80-7020-149-5.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila,; Mach, Petr,; Novotný, Jan. Alternativní přístupy k technické výchově. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-626-4.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila; Novotný, Jan. Dřevo v pracovní výchově. Plzeň : Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škola, 2005. ISBN 80-7020-150-9.
-
Doporučená:
Leštinský. Hrajeme loutkové divadlo. Portál Praha, 1996.
-
Doporučená:
Honzíková, Depešová. Kdo tvoří ten nezlobí III aneb práce s loutkou v mateřské škole. Plzeň, 2017. ISBN 978-80-261-0729-3.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila. Kovy v pracovní výchově. Plzeň : Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škola, 2006. ISBN 80-7020-159-2.
-
Doporučená:
Staňková, Jitka. Lidové umění z Čech, Moravy a Slezska. 1. vyd. Praha : Panorama, 1987.
-
Doporučená:
Rödl. Loutkové divadlo. SPN Praha, 1965.
-
Doporučená:
Leštinský. Loutkové divadlo. Portál Praha, 1996.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila. Nonverbální tvořivost v technické výchově. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2008. ISBN 978-80-7043-714-8.
-
Doporučená:
Honzíková Jarmila, Novotný Jan. Plasty v pracovní výchově. Plzeň, 2007.
-
Doporučená:
Borecký. Svět hraček. Praha, 1982.
-
Doporučená:
Barff, Ursula; Burkhardt, Inge; Maier, Jutta. Velká kniha pro malé mistry. Praha : Ikar, 1997. ISBN 80-7202-193-1.
-
Doporučená:
Dawidovski, Marion. Veselé loutky. Praha, 1998. ISBN 978-80-7043-626-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Celkem
|
53
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zkušenosti s praktickým využití materiálů, nástrojů, nářadí |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
umět využít improvizovaných divadelních scén v podmínkách předškolního zařízení |
zvládnout využití různých materiálů pro výrobu dekorativních předmětů, didaktických pomůcek a hraček pro předškolní zařízení |
navrhnout výzdobu mikrointeriéru a makrointeriéru |
navrhnout didaktickou pomůcku tak, aby byla účelná |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zhotovit kulisy pro malé divadlo |
zhotovit výzdobu třídy |
zhotovit didaktickou pomůcku dle vlastního návrhu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
připravit podmínky pro divadlo - zhotovit provizorní kulisy, loutky
zhotovit didaktickou pomůcku
vyzdobit mikrointeriér a makrointeriér mateřské školy
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
individuální prezentace,
průběžné hodnocení,
evaluace a rozbor realizované mikroedukace
|
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Expoziční metody - vyprávění, beseda, demonstrace, mikroedukace
Hodnotící - evaluace a autoevaluace, rozbor mikroedukace
Diagnostické - autoevaluace, studentská evaluace
|
|
|
|
|