|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / OTSM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
OTSM
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Odborný technický seminář
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
25 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMT/OTSE
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit budoucí učitele technicky orientovaných předmětů se základními principy a zákony aplikovanými v technických a konstrukčních řešeních.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování dvou písemných testů v průběhu výuky. Absolvování závěrečné ústní zkoušky.
|
Obsah
|
1. Pojetí techniky a technického vzdělání v RVP ZŠ.
2. Aplikace základních fyzikálních zákonů v učivu z vybraných vzdělávacích oblastí RVP.
3. Fyzikální zákony ve výuce technické výchovy na ZŠ. Aplikované principy a systémy technických zařízení kolem nás.
4. Didaktická transformace poznatků pomocí moderních technických výukových prostředků.
5. Konstrukční tvořivost. Výukové programy a hry pro podporu konstrukční tvořivosti.
6. Programy pro základní simulaci fyzikálních zákonů a principů zařízení pro výuku na ZŠ.
7. Konstrukce, návrh, působení sil. Návrh vlastní konstrukce pomocí didaktických konstrukčních stavebnic.
8. Měření sil a namáhání za pomoci Pasco Structures System (nebo jiné).
9. Statické a dynamické hodnoty veličin v konstrukčních modelech a jejich měření pomocí výukového demonstračního systému Pasco Probeware a softwaru Data studio (nebo jiné).
10. Měření veličin a ovládání přenosné jednotky Xplorer GLX, demonstrace výsledků a řešení multimediální a interaktivní formou, pomocí didaktické techniky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Brooks Michael. Fyzika ? velké otázky. Universum. 2010.
-
Základní:
Vladimír Horák, Antonín Mateňa. Principy a systémy v technice 1. Pro ped. fakulty. Praha, 1983.
-
Základní:
Vladimír Horák, Antonín Mateňa. Principy a systémy v technice 2. Pro ped. fakulty. Praha, 1986.
-
Základní:
Wollny Volker. Velká kniha techniky - Důmyslné vynálezy a vzrušující experimenty. Edyka. 2018.
-
Doporučená:
Dale Ewen, Neill Schurter. Applied Physics (10th Edition). USA, 2010. ISBN 978-0136116332.
-
Doporučená:
Dostál J. Badatelsky orientovaná výuka. Olomouc, 2015. ISBN 978-80-244-4515-1.
-
Doporučená:
Vaněček D. Didaktika laboratoří. Praha, 2012. ISBN 978-80-01-05150-4.
-
Doporučená:
Kolektiv KAT. E-learningové kurzy a elektronické návody pro práci s vybraným SW a did. technikou.. Plzeň, 2008.
-
Doporučená:
Havelka, Martin; Serafín, Čestmír. Konstrukční a elektrotechnická stavebnice ve výuce obecně technického předmětu. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0692-6.
-
Doporučená:
KORYTAŘ, Jindřich a Jan KROTKÝ. Mechatronika pro učitele. Plzeň, CDMVT.cz, 2012.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila. Nonverbální tvořivost v technické výchově. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2008. ISBN 978-80-7043-714-8.
-
Doporučená:
Karlova Univerzita. Obecná fyzika pro učitele I. Praha, 1988.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
12
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
5
|
Celkem
|
103
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Fyzika a matematika v rozsahu střední odborné školy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Manuální zručnost. Ovládání výpočetní techniky na uživatelské úrovni |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student definuje fyzikální principy a zákony aplikované v konkrétních případech a řešeních. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student se orientuje ve vybraných základních fyzikálních zákonech a dokáže je aplikovat ve vlastních konstrukčních řešeních. Získané poznatky umí v přehledné formě předávat a názorně demonstrovat při vlastní výuce korespondující s obsahem RVP v oblasti Člověk a svět práce. Absolvent je schopen pracovat samostatně nebo aktivně v realizačním teamu na zpracovávaném problémovém úkolu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|