|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / VKMA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
VKMA
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Vybrané kapitoly z matematické analýzy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
33 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KMT/MMM2
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Podrobější probrání základů integrálního počtu včetně aplikací integrálního počtu na běžné úlohy z obasti geometrie a fyziky.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních. Úspěšné napsání 4 ze 6 školních písemných prací.
|
Obsah
|
1.- 4. týden: Opakování a rozšíření učiva - elementární techniky výpočtu primitivní funkce.
5. týden: Riemannova definice určitého integrálu.
6.-8. týden: Aplikace určitého integrálu v geometrii.
9. týden: Nevlastní integrál.
10-13. týden: Základní typy diferenciálních rovnic 1. a 2. řádu. Způsoby výpočtu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studijní opora v Courseware
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
78
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
30
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Celkem
|
168
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Elementární znalosti teorie i běžných výpočetních technik z předmětů KMT/USMA1 a KMT/USMA2. Student je schopen aplikovat základní poznatky o elementárních funkcích, provádět elementární důkazy jednoduchých tvrzení, zvládá výpočetní stránku kalkulu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
elementární znalosti teorie i běžných výpočetních technik z předmětů KMT/MMM2 a KMT/MSB |
rozlišit základní typy integrálů |
rozlišit základní metody integrace |
vysvětlit pojem určitý a neurčitý, vlastní a nevlastní integrál |
popsat možnosti využití integrálů v geometrii a ve fyzice |
rozlišit základní typy diferenciálních rovnic |
popsat základní metody řešení diferenciálních rovnic |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provést integraci "per partes" |
provést integraci pomocí substituce |
provést integraci racionálně lomené funkce |
provést integraci funkce, již lze převést na integraci racionálně lomené funkce |
provést integraci pomocí Eulerovy substituce |
provést integraci pomocí goniometrických substitucí |
vypočítat zadaný určitý integrál |
využít výpočtu určitého integrálu pro řešení úlohy s geometrických obsahem |
řešit diferenciální rovnice se separovanými proměnnými |
řešit homogenní diferenciální rovnice |
řešit Bernoulliho diferenciální rovnice |
řešit lineární diferenciální rovnice 1. řádu |
řešit jednodušší lineární diferenciální rovnice 2. řádu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
Test, |
Sebehodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
Test, |
Sebehodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová konzultace, |
Individuální konzultace, |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Individuální konzultace, |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Řešení problémů, |
|
|
|
|