|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / EBM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
EBM
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Porodní asistence založená na důkazech
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
26 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen prakticky. Koncept medicíny založené na důkazech, potažmo porodní asistence založené na důkazech je celosvětově velmi aktuální a tento vědecký přístup by si měl osvojit také každý student. Součástí předmětu je seznámení se s historií a teoretickými východisky konceptu.
|
Požadavky na studenta
|
80% účast v hodinách
aktivní přístup
vyhledání odborného zdroje ve vědecké databázi a jeho posouzení
splnění zápočtového testu na 75 %
|
Obsah
|
Vymezení konceptu medicína založená na důkazech, potažmo porodní asistence založená na důkazech historický vývoj a moderní trendy.
Současný vědní diskurz v problematice porodní asistence. Aktuální situace využívání a rozvoje praxe založené na důkazech. Výhody a úskalí postupů praxe založené na důkazech. Termín "evidence".
Výklad k vyhledávání vhodných vědeckých zdrojů podle Haynesovy klasifikace (Haynesova pyramida). Výklad základní vědecké terminologie randomizované studie, kohortní studie, dvojitě slepé studie, metanalýza.
Představení esenciálních zdrojů vědeckých článků vědecký portál Cochrane, časopis Evidence Based Medicine.
Praktický trénink formulace hlavní otázky vycházející z rámce PICO, hledání relevantních zdrojů informací, kritické hodnocení nalezených vědeckých prací z hlediska využitelnosti a možnosti uvést závěr.
Prezentace samostatné práce studenta na jednotlivé téma z problematiky porodní asistence .
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Celkem
|
25
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student vysvětlí pojem praxe založená na důkazech |
orientuje se v základech evidence based midwifery
|
definuje pojem Haynesova pyramida |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
realizuje vyhledávání zdrojů ve vědeckých databázích
|
hodnotí odborný zdroj z hlediska využitelnosti |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|