|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / EDUS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
EDUS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Edukační činnost sestry
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
62 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získat zkušenosti a základy dovedností pro realizaci zdravotní výchovy ve zdravotnických a dalších společenských institucích. Předmět rozšiřuje poznatky z didaktiky, procvičuje jejich praktickou aplikaci při edukaci nejen pacientů, ale i ošetřovatelského personálu. Je součástí komplexu předmětů z oblasti ošetřovatelských dovedností, učí studenty provádění edukačních intervencí.
|
Požadavky na studenta
|
80% účast na cvičeních. Praktické: tvorba edukačního plánu.
|
Obsah
|
Obsah cvičení: Uvedení do problematiky pedagogiky. Zdravotnická praxe - funkce sestry v edukaci. Technické prostředky vyučování, tvorba témat a plánů edukace. Výchovné metody a jejich využití v ošetřovatelské praxi; děti, dospělí. Nácvik edukace - rozbor. Rozhovor vyučujícího se studenty k probraným tématům a jejich práci - doporučení, poukázání na chyby.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kuberová, Helena. Didaktika ošetřovatelství. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-684-1.
-
Základní:
Svěráková, Marcela. Edukační činnost sestry : úvod do problematiky. Praha : Galén, 2012. ISBN 978-80-7262-845-2.
-
Základní:
Juřeníková, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.
-
Doporučená:
Špatenková, Naděžda; Smékalová, Lucie. Edukace seniorů : geragogika a gerontodidaktika. 2015. ISBN 978-80-247-5446-8.
-
Doporučená:
MAGUROVÁ, Dagmar,MAJERNÍKOVÁ, Ľudmila. Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve. Osveta, 2009. ISBN 978-80-8063-326-4.
-
Doporučená:
Nemcová, Jana; Hlinková, Edita. Moderná edukácia v ošetrovateľstve. Martin : Osveta, 2010. ISBN 978-80-8063-321-9.
-
Doporučená:
Závodná, Vlasta. Peadgogika v ošetrovatel'stve. Martin : Osveta, 2005. ISBN 80-8063-193-X.
-
Doporučená:
Vališová, Alena,; Kasíková, Hana,; Bureš, Miroslav. Pedagogika pro učitele. 2., rozĹĄ. a aktualiz. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.
-
Doporučená:
ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole.. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4152-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vzdělávat se na vysoké škole |
mít povědomí o svém vlastní zdraví a obecných rizikových faktorech ohrožujících zdraví |
uvědomit si souvislosti mezi zdravým životním stylem, činností člověka a stavem
životního prostředí |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vzdělávat se na vysoké škole |
pečovat o své vlastní zdraví a provádí prevenci nemocí |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
budou chápat novou rozšířenou roli všeobecné sestry v oblasti edukace klientů/pacientů a jejich rodinných příslušníků |
budou schopni aplikovat teoretické poznatky pedagogiky v rámci své edukační činnosti u klienta |
Získají znalosti o různých metodách výuky a jejich využití v edukaci ve zdravotnictví |
Budou schopni vyhodnotit dosažené výsledky vlastní edukační činnosti |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Poskytování rad a informací pacientům a rodinným příslušníkům v oblasti ošetřovatelského/edukačního procesu |
vytvoření edukačního plánu na vybrané téma |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Řešení problémů, |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Samostudium, |
Diskuse, |
|
|
|
|