|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / EMB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
EMB
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Embryolgie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
34 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je koncipovaný jako teoretický celek poskytující základní strukturu poznatků pro porodní asistentky. Seznamuje studenty s problematikou spojenou s počátkem vývoje lidského zárodku a problematikou společnou pro embryologii a porodnictví. Po absolvování seminářů bude mít student znalosti probírané tématiky takové, aby byl vytvořen teoretický základ pro navazující prakticky orientované předměty.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast, splnění zápočtového testu na 80 %.
|
Obsah
|
Osnova předmětu: Gametogeneze. Oogeneze.Ovariální a menstruační cyklus. Rozdíly mezi spermatogenezou a oogenezou. Stavba spermie. Složení ejakulátu. Oplození lidského vajíčka, rýhování a vznik zárodečných terčíků. Vývoj pupečníku, zárodečných obalů a placenty. Vývoj zevního tvaru zárodku, růst zárodku v děloze. Vývoj obličeje, dutiny nosní, ústní a patra. Vývoj jazyka. Rozštěpové vady obličeje. Faryngový aparát zárodku, ento- a ektodermové žaberní brázdy. Vývoj jícnu, žaludku a střeva; vývoj jater a slinivky břišní. Přehled vývoje dýchacího systému. Základ vývoje močového měchýře a sinus urogenitalis. Vývoj vývodních pohlavních cest a vývoj zevních genitálií. Primitivní krevní oběh lidského zárodku. Vývoj srdce a jeho rozdělení na definitivní oddíly. Fetální krevní oběh. Přehled vývoje kůže. Přehled vývoje oka, zevního, středního a vnějšího ucha. Základ vývoje nervové trubice a centrálního nervového systému.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
MOORE, K. Before we are born: esentials of embryology and birth defects. Sydney: Elsevier, 2020. ISBN 978-0-323-60849-7.
-
Doporučená:
Ulčová-Gallová, Zdenka; Madar, Jindřich. Imunologie a imunopatologie lidské reprodukce : vybrané kapitoly. 2020. ISBN 978-80-7345-648-1.
-
Doporučená:
TRÁVNÍK, P. Klinická fyziologie lidské reprodukce. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271-1275-3.
-
Doporučená:
Hudák, Radovan; Kachlík, David. Memorix anatomie. 2017. ISBN 978-80-7553-420-0.
-
Doporučená:
SLÍPKA, J. Základy embryologie. Praha: Karolinum, 2022. ISBN 978-80-246-5447-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
12
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Celkem
|
27
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student získá základní orientaci v latinské terminologii a základech biologie člověka |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student se orientuje v problematice vývoje lidského zárodku. |
Student popíše fáze vývoje embrya na modelu |
Student rozumí odborné embryologické terminologii |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|