|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / INO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
INO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Interní ošetřovatelství
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
35 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KOS/OPP5
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základním spektrem interních chorob se zaměřením na jejich výskyt u gravidních žen. Důraz je kladen na symptomatologii interních chorob, zásady ošetřovatelských postupů a bazální terapeutické přístupy u těchto nemocí.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočtový test: docházka 80% (špatná docházka: náhrada seminární práce) Ke zkoušce test na 71%, při nesplnění ústní zkouška. Zkouška: ověření získaných znalostí (MCQ testem)
|
Obsah
|
Obsah přednášek:
- Úvod do vnitřního lékařství, základní a speciální způsoby vyšetřování
- Základy bezpečné farmakoterapie v těhotenství ( kategorie podle FDA )
- Základy pneumologie, hematologie, revmatologie, endokrinologie, diabetologie, nefrologie, angiologie a kardiologie s přihlédnutím k daným chorobám v graviditě, jejich ošetřování
a léčení
Obsah cvičení:
Problematika ošetřování pacientů na interním oddělení
Ošetřovatelský proces u pacientů s chorobami dýchacího ústrojí
Ošetřovatelský proces u pacientů s chorobami kardiovaskulárního systému
Ošetřovatelský proces u pacientů s chorobami GIT
Ošetřovatelský proces u pacientů s chorobami vylučovacího systému
Ošetřovatelský proces u pacientů s poruchami metabolismu a vnitřního prostředí
Ošetřovatelský proces u pacientů s poruchami krve
Ošetřovatelský proces u pacientů s chorobami žláz s vnitřní sekrecí
Ošetřovatelský proces u pacientů s chorobami pohybového ústrojí
Ošetřovatelský proces u pacientů s onkologickým onemocněním
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Herle, Petr. Diferenciální diagnostika v interní medicíně. 2016. ISBN 978-80-7496-204-2.
-
Doporučená:
Šafránková A., Nejedlá M. Interní ošetřovatelství I., Grada 2010..
-
Doporučená:
Holubec, Luboš. Klinická propedeutika v klinických a interních oborech. 2017. ISBN 978-80-261-0671-5.
-
Doporučená:
Čeledová, Libuše; Kalvach, Zdeněk,; Čevela, Rostislav. Úvod do gerontologie. 2016. ISBN 978-80-246-3405-0.
-
Doporučená:
Navrátil L. a kol. Vnitřní lékařství pro nelékařské zdravotnické obory, 2., zcela přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0210-5.
-
Doporučená:
Souček, Miroslav; Svačina, Petr. Vnitřní lékařství v kostce. 2019. ISBN 978-80-271-2289-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
42
|
Celkem
|
62
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Po absolvování tohoto předmětu student/ka umí identifikovat hlavní příznaky interních chorob se zvláštním důrazem na interní onemocnění u těhotných žen.
Dokáže u nich zvolit správný ošetřovatelský postup a orientovat se v základních zásadách léčebných režimů včetně jejich možného negativního vlivu na průběh těhotenství. |
Studenti porozumí odlišnostem péče a léčby o interně nemocné v rámci systému sekundární a terciární péče, naučí se základům hodnocení (posuzování) aktuálního klinického stavu pacienta v interně. |
Seznámí se s standardními diagnostickými a léčebnými procedurami a testy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Studenti umí natočit EKG záznam. |
Studenti umí změřit krevní tlak. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|