|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / KS4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
KS4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Klinický seminář 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
15
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
38 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět Klinické semináře má za cíl rozebrat zkušenosti porodních asistentek z jejich proběhlé odborné praxe. Cílem předmětu je posílit kritické myšlení, umění prezentovat konkrétní ošetřovatelskou kazuistiku, schopnost diskutovat a obhájit jednotlivé kroky ošetřovatelské péče, umět shrnout celý ošetřovatelský proces včetně jeho zhodnocení.
|
Požadavky na studenta
|
Prezentace, rozbor a obhajoba konkrétních kazuistik z odborné praxe na specifických úsecích zdravotnické péče.
|
Obsah
|
Pro vlastní zpracování kazuistiky z odborné praxe může student využívat odbornou literaturu, databázi vědeckých publikací, konzultační hodiny s odbornými asistentkami a mentory z praxe. Prezentované a zpracované kazuistiky pak budou rozebrány a obhájeny studentem v průběhu semináře. Součástí klinického semináře je i vlastní sebereflexe studenta, autoevaluace jeho dovedností a znalostí nutných pro výkon odborné praxe, včetně sestavení vlastního plánu studijního a profesního růstu.
Témata prezentací v rámci klinických seminářů:
IV prezentace kazuistiky fyziologický porod, ošetřovatelská péče o šestinedělku, ošetřovatelská péče o ženu v perioperačním období (abdominální operace).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Procházka, Martin a kol. Porodní asistence: Učebnice pro vzdělávání i každodenní praxi.. Praha: Maxdorf, 2020. ISBN 978-80-7345-618-4.
-
Základní:
Wilhelmová, Radka a kol. Vybrané kapitoly porodní asistence.. Brno: Masarykova univerzita, 2021. ISBN 978-80-210-8204-5.
-
Doporučená:
Čepický, Pavel. Gynekologické minimum pro praxi.. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-4450-1.
-
Doporučená:
MAREŠOVÁ, Pavlína. Moderní gynekologické a porodnické postupy.. Praha: Mladá fronta, 2014. ISBN 978-80-204-3153-0.
-
Doporučená:
Hendrych Lorenzová, Eva. Přirozené metody podporující zdraví v praxi porodní asistentky.. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2021. ISBN 978-80-261-1077-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student vysvětlí problematiku péče o rodící ženu a novorozence |
vysvětlí problematiku péče o ženu po gynekologické operaci |
vysvětlí problematiku péče o ženu v šestinedělí |
popíše potřeby nemocné ženy popsat potřeby rodící ženy |
popíše potřeby novorozence |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vypracuje ošetřovatelský plán |
vypracuje odbornou kazuistiku |
dodržuje etický kodex zdravotníka |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|