|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / NKROK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
NKROK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Krizová intervence v ošetřovatelské prax
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Krizová intervence v ošetřovatelské praxi
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozšířit znalosti studenta z předmětů psychologie a komunikace. Postupy a zaměření krizové intervence je zaměřeno pro využití všeobecné sestry v ošetřovatelském procesu. Ovlivňuje osobnostní profil a profesní přístup všeobecné sestry.
|
Požadavky na studenta
|
Projekt individuální. Individuální prezentace práce studentů. Průběžná i závěrečná demonstrace dovedností.
|
Obsah
|
1. Pojem krize, typologie krizí. 2. Krizová intervence a její formy a etapy. Postupy krizové intervence. 3. Osobnostní charakteristika pracovníka krizové intervence. Právní a etické aspekty KI. 4. Ztráta jako krize a krize jako ztráta. 5. KI při funkcionální ztrátě a její řešení v ošetřovatelské praxi. 6. KI při vztahové ztrátě smrt blízkého člověka, krizová intervence u pozůstalých v ošetřovatelském procesu 7. KI při intrapsychické ztrátě (okolnosti diagnózy, reakce rodiny na diagnózu), pomoc rodině, zásady krizové intervence v ošetřovatelské praxi 8. KI u rolové ztráty odchod do důchodu, ztráta rodinných rolí, nezaměstnanost a jejich řešení ve zdravotnických i sociálních zařízeních 9. KI u domácí násilí (násilí na dětech, na ženách a na seniorech) a jeho řešení z hlediska ošetřovatelské praxe 10. KI u suicidálního jednání, pomoc pozůstalým, role všeobecné sestry
Obsah seminářů: Rozbor kazuistiky z praxe a nácvik komunikačních dovedností při úmrtí pacienta Rozbor kazuistiky z praxe a nácvik komunikačních dovedností při postižení Rozbor kazuistiky z praxe a nácvik komunikačních dovedností při rolové ztrátě Rozbor kazuistiky z praxe a nácvik komunikačních dovedností při násilí u pacienta Rozbor kazuistiky z praxe a nácvik komunikačních dovedností při sebevražedném jednání
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ANDRŠOVÁ, Alena. ANDRŠOVÁ, Alena. Psychologie a komunikace pro záchranáře : v praxi. 1. vyd. Praha : Grada, 2012. s. 128. ISBN 978-80-247-4119-2..
-
Základní:
ŠPATENKOVÁ, Naděžda. Krizová intervence pro praxi. 2. vyd. Praha : Grada, 2011. s. 200. ISBN 978-80-247-2624-3..
-
Základní:
BROŽ, Filip, VODÁČKOVÁ, Daniela. Krizová intervence v kazuistikách. Praha: Portál. 2015. s.168. ISBN 978-80-262-0811-2..
-
Základní:
VODÁČKOVÁ, Daniela. Krizová intervence. 2. vyd. Praha : Portál. 2012. s.544. ISBN 80-7178-696-9..
-
Základní:
BAŠTECKÁ, Bohumila. Psychosociální krizová spolupráce. Praha: Grada, 2013. s. 320. ISBN 978-80-247-4195-6..
-
Doporučená:
MAREŠ, Jiří. Posttraumatický rozvoj člověka. Praha: Grada, 2012. s. 200. ISBN 978-80-247- 3007-3..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
12
|
Projekt individuální [40]
|
35
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
57
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti z předmětu komunikace a psychologie |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student prokáže komunikační dovednosti z KI (dále jen KI) při řešení problémů souvisejících s ošetřovatelskou praxí Student vypracuje kazuistuku s indivividuální zainteresovaností Student prezentuje a provede rozbor kazuistiky Student navrhne řešení dle zásad Krizové intervence Student prokáže komunikační dovednosti z KI při řešení kazuistiky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|